یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 135586

امروزه آلودگی هوا در بسیاری از کشورهای جهان یک معضل جدی است و شیوع بیماری‌های مرتبط با آن رو به افزایش است.

چگونه در کاهش آلودگی هوا سهیم باشیم؟

سلامت نیوز:امروزه آلودگی هوا در بسیاری از کشورهای جهان یک معضل جدی است و شیوع بیماری‌های مرتبط با آن رو به افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز، ایسنا نوشت: کارشناسان معتقدند که تک تک مردم در جوامع مختلف می‌توانند نقش موثری در کاهش میزان آلودگی هوا داشته باشند و با این نگرش در پایگاه اینترنتی «کلورادوآن» راهکارهای مفیدی را پیشنهاد کرده‌اند تا تمام مردم دنیا با انجام آنها در کمک به کاهش آلودگی هوا که برای تمام مخلوقات روی این کره خاکی مضر است، سهیم باشند:

استفاده روزانه از وسایل نقلیه عمومی

در صورت سفرهای کوتاه یا بلند درون شهری و برون شهری سعی کنید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اگر مجبور به استفاده از وسیله نقلیه شخصی هستید طوری هماهنگ کنید که دوستان یا اعضای خانواده را که هم‌مسیر با شما هستند نیز با وسیله خود به مقصد برسانید تا حد امکان از تردد تک‌سرنشین‌ها در شهر کاسته شود. امروزه افزایش تردد خودروهای ترک‌سرنشین از عوامل مهمِ تشدید آلودگی هوا است.

خاموش کردن خودرو در ترافیک و پشت چراغ قرمز

یکی از مزایای وسایل نقلیه عمومی این است که هیچ ترافیکی ندارند در حالی که استفاده از وسیله نقلیه شخصی، فرد را مدت زمان زیادی در ترافیک نگه می‌دارد. در این شرایط، اگر مدت زمان توقف شما بیش از 30 ثانیه طول می‌کشد، خودروی خود را خاموش کنید. علاوه بر این روشن نگه داشتن ماشین به منظور گرم کردن آن در ساعات اولیه روز در زمستان نیز آلودگی بسیاری تولید می‌کند.

برنامه‌ریزی کاریِ‌ هوشمندانه

در صورتی که تعداد زیادی کار در طول روز یا هفته دارید، سعی کنید آنها را در یک روز انجام دهید چرا که انجام آن‌ها در چند روز، رفت و آمد شما را افزایش داده و در نتیجه تولید آلودگی‌های بیشتر را موجب می‌شود در حالی که انجام چند کار در یک روز، موجب صرفه جویی در وقت و مصرف سوخت می‌شود.

مصرف سوخت پاک

به جای استفاده از سوخت‌هایی که به آلودگی هوا دامن می‌زنند از سوخت‌های پاک مثل گاز طبیعی استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha