سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 135849

دوومیدانی نوعی ورزش فیزکی است، با این حال بسیاری معتقدند که این رشته، نوعی ورزش ذهنی نیز هست براین اساس داشتن یک قدرت ذهنی و تمرین ذهنی برای پیروزی در رقابت‌های دوومیدانی بسیار مهم است.

سلامت نیوز: دوومیدانی نوعی ورزش فیزکی است، با این حال بسیاری معتقدند که این رشته، نوعی ورزش ذهنی نیز هست براین اساس داشتن یک قدرت ذهنی و تمرین ذهنی برای پیروزی در رقابت‌های دوومیدانی بسیار مهم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، قدرت ذهنی کمک می‌کند تا موانعی را که بر سر راه دونده قرار دارد کنار بزند و این مساله در موفقیت دونده نقش اساسی دارد.

بر اساس آخرین یافته‌ها و مطالعات علمی، چهار راه برای داشتن یک برنامه ذهنی برای دویدن وجود دارد.

1- به یاد داشته باشید که همیشه آسان نیست.

افرادی که در مسابقه‌های دو شرکت می‌کنند، قصد دارند خود را به چالش بکشند. هنگامی که در مسابقه دو شرکت می‌کنید از قبل بدانید که قرار نیست این مسابقه ساده باشد اما خود را موفق تصور کنید. مسابقه یک استعاره از زندگی است. شما با موانع زیادی مواجه می‌شوید اما باید تمرین کنید تا از آن‌ها عبور کنید. با داشتن سخت‌کوشی و تلاش می‌توانید از پس این مونع بربیایید.

2- با خود صحبت کنید.

از جملاتی استفاده کنید که به شما نیرو دهد و اعتماد به نفستان را افزایش دهد. مسابقه دو به خصوص دوی استقامت بسیار ذهنی است. نباید در ذهن دونده جایی برای ترس یا افکار منفی وجود داشته باشد.

3- پیروزی‌های کوچک را تصور کنید.

بهترین راه برای تمرین و مسابقه دادن برداشتن قدم‌های کوچک است. هنگامی که از ابتدا یک هدف بزرگ را در ذهن بیاورید سخت خواهد بود. تنها به دویدن چند مایل پیش رو فکر کنید و تصور کنید که موفق خواهید بود.

4- اشتیاق زیاد داشته باشید.

سعی کنید انگیزه داشته باشید. بهتر است برای داشتن انگیزه تغییرات کوچک ایجاد کنید. با افراد مختلف تمرین کنید، در کلاس‌های مختلف شرکت کنید و انرژی مثبت به خود بدهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha