چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: 135999

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با تاکید بر پوشش بیمه‌ای ایمپلنت، گفت: روش درمانی ایمپلنت کالایی لوکس نیست، بلکه برای سلامت دهان و دندان لازم است.

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با تاکید بر پوشش بیمه‌ای ایمپلنت، گفت: روش درمانی ایمپلنت کالایی لوکس نیست، بلکه برای سلامت دهان و دندان لازم است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علیرضا زالی در افتتاحیه دومین کنگره انجمن ایمپلنتولوژی ایران که در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود، افزود: ایمپلنت عامل افزایش کیفیت زندگی است و امروز به طور کامل در حوزه دندانپزشکی، روشی مطرح و توصیه‌شده قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: ایمپلنت با حل مشکلات حفره دهان که پیش از این قابل حل نبود، عاملی برای تکلم درست، جویدن و غذا خوردن مناسب و افزایش اعتماد به نفس است، بنابراین، دیگر نمی‌توان این روش را روش و درمانی لوکس توصیف کرد، بلکه روش درمانی لازم و ضروری است.

زالی تاکید کرد: چنانچه روش درمانی ایمپلنت وارد حوزه سیاستگذاران شود و پوشش بیمه‌ای برای این درمان لحاظ شود، به صورت غیرمستقیم، فواید و نتایج آن را خواهیم دید و فرد در بسیاری موارد، کیفیت بهتر و حس بهتری خواهد داشت.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران افزود: ایمپلنت رشته‌ای است که در آن رشته‌های مختلف دندانپزشکی ترکیب شده‌اند، از جراحی لثه گرفته تا پیوند استخوان، که همگی در کنار هم یک مجموعه کامل را شکل داده‌اند.

زالی با تاکید بر سرعت شتابان و رو به رشد دندانپزشکی با ورود ایمپلنت در عرصه دندانپزشکی گفت: تمام کسانی که وارد این حوزه می‌شوند باید علاوه بر دانش انجام این کار، ساختار دهان و دانش پایه را داشته باشند.

وی، ایمپلنت را دریچه‌ای نوین برای بازتعریف کیفیت زندگی افراد برشمرد و گفت: ایمپلنت تعامل بین هنر، علم و مهارت است.

زالی افزود: بدون مهارت کافی ارائه‌دهنده این خدمت، نتیجه روش درمانی ایمپلنت نامناسب خواهد بود، بنابراین، دندانپزشکان باید با متانت حرفه‌ای، دانش لازم در این حوزه را کسب کرده و آنگاه وارد این کار شوند.

دومین کنگره انجمن ایمپلنتولوژی ایران، اول تا سوم بهمن‌ ماه جاری در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha