شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 136134

عصبانی شدن یکی از احساساتی است که نمی‌توان از انسان جدایش کرد. اما بروز این احساس قوی می‌تواند اثرات منفی برای سلامتی داشته باشد. سفت شدن عضلات، پوست قرمز، اضطراب و افزایش فشارخون و ضربان قلب همگی با عصبانیت در ارتباط هستند. در کنار اجتناب از موقعیت‌های عصبی‌کننده، ورزش کردن و تکنیک‌های آرامش بخشی، نوع تغذیه نیز یکی از عوامل اصلی در بروز یا کنترل عصبانیت است.

سلامت نیوز: عصبانی شدن یکی از احساساتی است که نمی‌توان از انسان جدایش کرد. اما بروز این احساس قوی می‌تواند اثرات منفی برای سلامتی داشته باشد. سفت شدن عضلات، پوست قرمز، اضطراب و افزایش فشارخون و ضربان قلب همگی با عصبانیت در ارتباط هستند. در کنار اجتناب از موقعیت‌های عصبی‌کننده، ورزش کردن و تکنیک‌های آرامش بخشی، نوع تغذیه نیز یکی از عوامل اصلی در بروز یا کنترل عصبانیت است.

به گزارش سلامانه، natural news در گزارش اخیر خود به هر دو این غذاها پرداخته است:


به گفته یک متخصص تغذیه کربوهیدرات‌ها اغلب مقصر احساس عصبانیت ما هستند. آن‌ها چیزی را که بدن ما برای غلبه کردن بر تنش‌های روزانه به آن نیاز دارد به ما نمی‌دهند. کمبود مواد مغذی، منیزیم و منگنز، ویتامین C، یا برخی از ویتامین‌های گروه B می‌توانند فرد را نسبت به یک عامل استرس بسیار فعال کنند.


همچنین کسانی که غذاهای سالم مانند میوه، سبزی‌ها و دانه‌های گیاهی می‌خورند در مقایسه با آن‌هایی که غذاهای بسته‌بندی‌شده یا فراوری‌شده مصرف می‌کنند راحت‌تر در معرض آسیب روانی هستند. به عبارت دیگر رژیم غذایی نامتعادل و پر از غذاهای فراوری شده و نیز کمبود مواد مغذی با داشتن گرایش بیشتر به خشونت و عصبانیت در ارتباط است.


اما چه غذاهایی به فروکش کردن عصبانیت کمک می‌کنند؟


کیوی از مقدار زیادی ویتامین C برخوردار است، آنتی‌اکسیدانی که برای مقابله با استرس شناخته‌شده است. همچنین سبزی‌های برگ‌دار علاوه بر داشتن این ویتامین دارای منیزیم هستند؛ ماده غذایی که مسئول آرام کردن عضلات و کاهش تشویش است.


شیره نارگیل نیز گزینه مناسبی برای کاهش میزان استرس و تنظیم قند خون است. درواقع تحقیقات نشان داده است کسانی که از این شیره مصرف می‌کنند گلوکز پایین‌تری دارند که نشان‌دهنده تمایل کمتر آن‌ها به درگیر شدن با اطرافیان است.


از دیگر غذاهایی که به کاهش استرس و کنترل عصبانیت کمک می‌کنند می‌توان به بادام، سیب‌زمینی شیرین، شکلات تلخ و بلوبری اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha