عضو کمیسیون اجتماعی مجلس٬ از رشد صعودی آمار زندگی‌های ناموفق و طلاق در کشور انتقاد کرد و گفت: توجه به کانون‌های مشاوره ازدواج حلقه مفقوده‌ای که می‌تواند انتخاب‌های منطقی را جهت جلوگیری از فروپاشی زندگی پیش روی افراد بگذارد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس٬ از رشد صعودی آمار زندگی‌های ناموفق و طلاق در کشور انتقاد کرد و گفت: توجه به کانون‌های مشاوره ازدواج حلقه مفقوده‌ای که می‌تواند انتخاب‌های منطقی را جهت جلوگیری از فروپاشی زندگی پیش روی افراد بگذارد.

عباس قائید‌رحمت در گفت وگو با خانه ملت٬ از رشد صعودی آمار زندگی‌های ناموفق و طلاق در کشور انتقاد کرد وگفت: نبود آمار دقیق از تعداد طلاق‌های رخ داده در هر سال دلیلی برای ناموفق بودن شیوه‌های اتخاذ شده برای مقابله با آن است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر ضرورت توجه به رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌ها برای کاهش آمار طلاق در کشور٬ افزود: تا زمانی که بسترهای فروپاشی زندگی افراد مسدود نشود به طور حتم مقابله با طلاق  شعاری خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با انتقاد از بالا رفتن سن ازدواج در جامعه٬ گفت: بالا رفتن سن ازدواج در جامعه هر چند به پخته‌تر شدن انتخاب افراد منجر می‌شود اما در برخی مواقع نیز به افزایش انتظارات و در نتیجه زیاد شدن اختلاف‌ها و طلاق منجر می‌شود.

وی ادامه داد: بهبود شرایط زندگی به ویژه در بخش اشتغال از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به تقویت پایه‌های زندگی افراد در جامعه کمک کند.

قائیدرحمت با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به نقش مشاوره‌های قبل از ازدواج٬ گفت: استفاده از روانشناس٬ جامعه شناس و بهره‌گیری از علم روز دنیا برای انتخاب منطقی‌تر در ازدواج ضروری است اما متاسفانه این مهم در کشور ما به عنوان حلقه مفقوده هیچ توجهی را به خود جلب نکرده است.

وی ادامه داد: در صورتی‌که افراد قبل ازدواج بتوانند از خدمات کانون‌های مشاره‌های استفاده کنند به طور حتم انتخاب منطقی‌تری خواهند داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: دولت باید با درنظر داشتن عواقب و تبعات طلاق نسبت به تسهیل ازدواج جوانان اقدام کند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha