صبحانه، بخشی مهمی از برنامه روزانه زندگی کودکان و نوجوانان است. پژوهش‌ها حاکی از آن است کودکانی که وعده صبحانه را جدی می گیرند سلامت روان بالاتر و وضعیت هوشی مطلوب‌تری دارند.

تاثیرات مثبت خوردن صبحانه در کودکان

سلامت نیوز: صبحانه، بخشی مهمی از برنامه روزانه زندگی کودکان و نوجوانان است. پژوهش‌ها حاکی از آن است کودکانی که وعده صبحانه را جدی می گیرند سلامت روان بالاتر و وضعیت هوشی مطلوب‌تری دارند.
 
به گزارش روابط عمومی بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت، صبحانه و تاثیر آن بر کودکان و نوجوانان:
 
افزایش حافظه ( به ویژه حافظه کوتاه مدت)
خلاقیت
افزایش توان مقابله کودکان با چالش‌های زندگی روزانه
 افزایش تمرکز و عملکرد بهتر کودکان در تکالیف درسی
عملکرد بهتر در خواندن، ریاضی و حل مساله
افزایش سرعت و دقت در بازیابی اطلاعات
توجه پیوسته و کاهش تحریک پذیری
کاهش مشکلات عاطفی و رفتاری
کاهش استرس و اضطراب
کاهش پرخاشگری
کنترل اشتها
وزن مناسب
 
محققان می گویند صبحانه سالم، نقش مهمی در جلوگیری از چاقی و ابتلا به دیابت ایفا می کند. خوردن یک صبحانه کامل و سالم مانع از افزایش ناگهانی قند خون می شود.در مطالعه انجام شده در دانشگاه سنت جرج لندن پژوهشگران دریافتند کودکانی که در بیشتر روزها و به طور منظم صبحانه نمی خورند، در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به دیابت نوع دو قرار دارند.

این پژوهش بر روی 4116 نفر از کودکان دبستانی صورت گرفت، یافته ها نشان داد کودکانی که به طور منظم صبحانه نمی خورند و به این وعده غذایی چندان اهمیتی نمی دهند مقاومت بیشتری نسبت به انسولین نشان می دهند، همچنین کودکانی که در وعده صبحانه فیبر و غلات بیشتری مصرف می کنند در مقایسه با کودکانی که مواد غذایی دیگر نظیر بیسکویت، شکلات و ... را در این وعده مصرف می کنند مقاومت به انسولین کمتری دارند و نوسانات قند خونشان کمتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha