پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 136852

محققان امریکایی و فرانسوی در بررسی‌های جدیدی نشان داده‌اند، پیدا شدن مول‌ها و خال‌های گوشتی به پیش‌بینی سرطان پستان کمک می‌کند.

سلامت نیوز: محققان امریکایی و فرانسوی در بررسی‌های جدیدی نشان داده‌اند، پیدا شدن مول‌ها و خال‌های گوشتی به پیش‌بینی سرطان پستان کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، برخی از مطالعه‌ها نشان می‌دهد زنانی که تعداد زیادی خال روی پوست شان دارند در معرض خطر بیماری ‌های ناشی از شرایط هورمونی مانند اندومتریوز، لیومیوما و تیروئید قرار دارند. این تحقیق برای نخستین بار است که ارتباط بین مول و خطر ابتلا به سرطان پستان را نشان می‌دهد. اگرچه ارتباط روشنی بین سرطان پستان و تعداد مول‌های پوستی یافت شده است اما هنوز مکانیسم این ارتباط به وضوح قابل شناسایی نیست.

متخصصان دانشگاه هاروارد و دانشگاه ایندیانا می‌گویند: این مطالعه بزرگ برای نخستین بار صورت گرفته و ارتباط بین خال‌های گوشتی و سرطان سینه را نشان می‌دهد اما این بدان معنی نیست که با انتشار این تحقیق علمی خال‌های روی بدن شما را دیوانه کرده و به علائم روی پوست تان امتیاز دهید. این خبر هرچند خوب به نظر نمی‌رسد، اما وحشتناک هم نیست.

«ماری کریستین» یکی از محققان می‌گوید: داشتن خال تنها خطر ابتلا به سرطان پستان را نشان می‌دهد و از فاکتورهای مهم در ابتلا به این بیماری است ولی نباید گفت که خال به تنهایی باعث سرطان سینه می‌شود بلکه چیزی موجب سرطان می‌شود که جهش سلولی ایجاد کند. زمانی مول یک شاخص خطر سرطان است که با تأثیر بر هورمون‌ها و ژنتیک منجربه سرطان پستان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha