رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت با اعلام اینکه سالیانه ۹۰ هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در کشور ثبت می شود، اظهار داشت: افزایش امید به زندگی از جمله عوامل افزایش موارد سرطان در کشور است.

سلامت نیوز: رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت با اعلام اینکه سالیانه ۹۰ هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در کشور ثبت می شود، اظهار داشت: افزایش امید به زندگی از جمله عوامل افزایش موارد سرطان در کشور است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر مطلق روز شنبه در نشست خبری پویش ملی مبارزه با سرطان که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: سالانه ۱۴ میلیون مورد جدید مبتلا به سرطان در دنیا شناسایی می شود که تا سال ۲۰۳۰ این میزان به دو برابر یعنی به حدود ۲۷ میلیون نفر در سال می‌رسد.

وی با اعلام اینکه آمار بروز سرطان در ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته کمتر است، اظهار داشت: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در مردان ۱۳۶ مورد ابتلا به سرطان و در زنان ۱۲۸ مورد در کشور مشاهده می شود که این آمار در دنیا برای مردان ۲۰۵ و برای زنان ۱۶۵ نفر پیش بینی می‌شود.

مطلق با اعلام اینکه سن افزایش امید به زندگی در سال ۵۸ در ایران حدود ۵۸ سال بوده، ادامه داد: این آمار در سال ۹۱ به ۷۳.۸ سال رسیده است، یعنی طی سه دهه گذشته سن امید به زندگی ۱۶ سال در کشور افزایش پیدا کرده است در حالی که متوسط سن امید به زندگی در جهان ۷۰.۸ سال است.

رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت با اعلام اینکه شیوه زندگی ناسالم و عوامل محیطی از جمله علل دیگر افزایش سرطان در کشور است، گفت: نیمی از جمعیت ایران، افزایش وزن دارند. همچنین ۹۰ درصد مردم کمتر از پنج وعده میوه و سبزی می خورند، ضمن اینکه ۳۵ درصد جمعیت نیز فعالیت ناکافی بدنی دارند که این عوامل در بروز ابتلا به سرطان موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha