یک نوجوان بریتانیایی بعد از 2 سال رنج و عذاب، سرانجام فهمید سرطان سینه دارد. دکترها قبلاً متوجه این بیماری او نشده بودند چون معتقد بودند، «او خیلی جوان است».

سلامت نیوز: یک نوجوان بریتانیایی بعد از 2 سال رنج و عذاب، سرانجام فهمید سرطان سینه دارد. دکترها قبلاً متوجه این بیماری او نشده بودند چون معتقد بودند، «او خیلی جوان است».

به گزارش سلامانه به نقل از سایت «فاکس نیوز» و روزنامه «مترو» لندن، «موراگ مک تیرنان» 21 ساله اولین بار وقتی 17 سال داشت، به خاطر درد و ترشح از سینه سمت راستش به پزشک مراجعه کرد ولی دکتر گفت، مجرای شیر در سینه‌اش عفونت کرده، بیماری که در بین دختران نوجوان شایع است.


ولی 2 سال بعد، درد غیرقابل تحمل شد و او به بخش سرطان نوجوانان در بیمارستان «رویال ویکتوریا» بلفاست مراجعه کرد. آنجا بود که سرطان سینه‌اش تشخیص داده شد: «دائم فکر می‌کنم اگر به جای من، یک خانم بزرگ‌تر بود که همین علایم را داشت، دکتر به سرطان فکر می‌کرد. کی می‌داند که سرطان در عرض 2 سال (که آن را تشخیص دادند) چقدر می‌تواند پیشرفت کند؛ اگر آن را زودتر تشخیص می‌دادند، شاید می‌توانستم سینه‌ام را نگه دارم.» مک تیرنان جراحی شد، سینه‌اش را برداشتند، تحت پرتودرمانی (رادیوتراپی) و هورمون درمانی قرار گرفت و انتظار می‌رود که کاملاً خوب شود.

سرطان سینه در بین دختران نوجوان نادر است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha