سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 137347

پنج تن از روستاییان شهرستان گرمی مغان در شمال استان اردبیل به جرم قتل یک قلاده خرس قهوه ای هر کدام به پرداخت 15 میلیون ریال معادل 1.5 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.

سلامت نیوز:   پنج تن از روستاییان شهرستان گرمی مغان در شمال استان اردبیل به جرم قتل یک قلاده خرس قهوه ای هر کدام به پرداخت 15 میلیون ریال معادل 1.5 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این پنج نفر از اهالی روستای دمولان بخش انگوت گرمی مغان بودند که اواخر خرداد ماه امسال در منطقه حفاظت شده اورتاداغ روستای دمولان یک قلاده خرس قهوه ای حمایت شده را به طرز اسفناکی به قتل رسانده بودند.


رحمان داداشی رییس اداره حفاظت محیط زیست گرمی مغان گفت: این افراد با پیگیری های قضایی هر یک به پرداخت 15میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

وی افزود: حکم بدوی محکومان از سوی دادگاه عمومی بخش انگوت صادر شده بود که با اعتراض محکومان رای بدوی در شعبه 9 دادگاه تجدیدنظر استان تایید و قطعی شد.

وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست بهای هر قلاده خرس قهوه ای از لحاظ مطالبه ضرر و زیان 50 میلیون ریال تعیین شده است.

داداشی گفت: خرس قهوه ای توسط یکی از مجرمان به وسیله تفنگ شکاری غیرمجاز مورد هدف قرار گرفته و زخمی شده بود و دو روز بعد به محض مشاهده شدن در حوالی روستا، مجرمان پرونده با استفاده از قمه ، چوب ، چماق و سنگ به وی حمله ور شده و حیوان را از پای درآورده بودند که با به دست آمدن فیلم ویدیویی این حادثه که توسط یکی از قاتلان تهیه شده بود علیه آنها طرح شکایت شد.

منطقه اورتاداغ روستای دمولان قسمتی از منطقه حفاظت شده گندیمن مشگین شهر است که در بخش انگوت گرمی مغان واقع شده است.

گرمی مغان با تنوع زیست محیطی قابل توجهی در110 کیلومتری شمال اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha