سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 137350

یک فوق تخصص قرنیه با تاکید براینکه کودکان مبتلا به آب مروارید مادرزادی باید خیلی سریع مورد جراحی قرار بگیرند گفت: تاخیر در جراحی موجب کاهش قدرت بینایی کودکان و عمیق‌تر شدن تنبلی چشم در آنها می‌شود.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص قرنیه با تاکید براینکه کودکان مبتلا به آب مروارید مادرزادی باید خیلی سریع مورد جراحی قرار بگیرند گفت: تاخیر در جراحی موجب کاهش قدرت بینایی کودکان و عمیق‌تر شدن تنبلی چشم در آنها می‌شود. 

دکتر مهدی حسینی در گفت‌و‌گو با آنا درباره آب مروارید مادرزادی در برخی کودکان گفت: آب مروارید در کودکان به دلیل بیماری‌های ژنتیکی و متابولیسم ممکن است ایجاد شود. مساله مهم این است که زمانی که کودک متولد می‌شود توسط تیم پزشکی معاینه و همان موقع جراحی شود زیرا در صورت تاخیر درمان، آب مروارید موجب تنبلی چشم و عمیق‌تر شدن آن می‌شود.

وی افزود: به محض اینکه مادر با کودک خود برای اولین بار ملاقات می‌کند متوجه لکه سفیدی در چشم کودک می‌شود بنابراین این بیماری به راحتی قابل مشاهده و پیگیری است.

این فوق تخصص قرنیه حساسیت به لاکتوز شیر مادر را یکی از بیماری‌های ژنتیک دانست و گفت: برخی کودکان نسبت به لاکتوز موجود در شیر مادر حساسیت نشان می‌دهند و نمی‌توانند آن را به خوبی تجزیه و تحلیل کنند که این مساله موجب بروز بیماری گالاکتوزمی در کودکان می‌شود که این بیماری می‌تواند موجب بروز برخی بیماری از جمله آب مروارید در کودکان شود.

حسینی در ادامه با تاکید براینکه کودکان مبتلا به آب مروارید مادرزادی باید خیلی سریع مورد جراحی قرار بگیرند گفت: شاید برای خانواده رضایت به این عمل بسیار سخت باشد اما باید گفت تاخیر در جراحی موجب کاهش قدرت بینایی کودکان و عمیق‌تر شدن تنبلی چشم در آنها می‌شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان خاطرنشان کرد: آب مروارید مادرزادی یک بیماری بسیار نادر است که تنها در برخی کودکان دیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha