قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت گفت: سالانه 85 تا 90 هزار نفر در سال به جمعیت سرطانی کشور افزوده می‌شود.

سلامت نیوز: قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت گفت: سالانه 85 تا 90 هزار نفر در سال به جمعیت سرطانی کشور افزوده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر "سیدهادی ایازی" پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه شانزدهم بهمن‌ماه در نخستین همایش مشارکت‌های اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت در محل خانه شهر کرمان اظهار کرد: استان کرمان سرمنشا بسیاری از تحولات اجتماعی، سیاسی، سلامت و ... در کشور بوده است.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم حوزه سلامت این است که بدانیم اکنون در کشور چه وضعیتی وجود دارد و چه اقداماتی نیز باید انجام شود.

ایازی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد صندلی‌های مدارس ما از دانش‌آموزان خالی شده است ضمن اینکه با روند کنونی به سمت کهنسالی حرکت می‌کنیم.

قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت افزود: در گذشته نگرانی همه از شیوع بیماری‌های واگیردار بود اما امروز بیماری‌های غیرواگیر موجب نگرانی شده است و ما باید دغدغه آحاد جامعه را برطرف کنیم.

ایازی سپس بیان کرد: در سال 93 و با اقدامات دولت یازدهم خوشبختانه 10 درصد از بودجه هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه سلامت اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: قبلا برخی افراد بیمار بودند اما پولی برای مراجعه به بیمارستان نداشتند اما خوشبختانه با اجرای طرح تحول نظام سلامت اکنون با پرداخت 10 درصدی از سوی مردم مراجعات به بیمارستان افزایش یافته است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت گفت: دولت‌مردان و به ویژه دولت یازدهم دغدغه سلامتی مردم را دارند که در این راستا هشت میلیون نفر هم دفترچه سلامت دریافت کرده‌اند.

ایازی تصریح کرد: هم اکنون در حوزه سلامت 79 هزار میلیارد تومان هزینه شده است و از مجموع این پول 1300 میلیارد تومان در بخش زیرساخت‌ها هزینه می‌شود به علاوه برای مراکز در حال ساخت حدود 25 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با فرض 1300 میلیارد تومان در سال 20 سال زمان احتیاج است تا مراکز ساخته شوند.

وی گفت: ما راهی به جز استفاده کمک‌ها و پتانسیل‌های مردمی نداریم از این رو مردم می‌توانند هم در قالب کسب و کار و هم امور خیریه وارد مشارکت شوند.

ایازی تاکید کرد: سالانه 85 تا 90 هزار نفر در سال به جمعیت سرطانی کشور افزوده می‌شود ضمن اینکه هر بیمار سرطانی هزینه‌های بسیار سنگینی به خانواده و دولت تحمیل می‌کند.

قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت بیان کرد: 48 درصد از مرگ و میرهای امروز کشور ما ناشی از مشکلات قلبی و عروقی است که در این زمینه به فرهنگ‌سازی جهت ارتقا فعالیت‌های بدنی و ورزش مردم نیازمند هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته آمار تلفات کشور ما در تصادفات 28 هزار نفر در سال بود که خوشبختانه با فرهنگ‌سازی و اقدامات انجام شده این عدد به 18 هزار نفر در سال رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha