شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 137744

یک فوق تخصص اندویورولوژی با بیان اینکه تمام مردان بعد از 50 سالگی دچار بزرگی پروستات می‌شوند گفت: بزرگی پروستات تنها در 20 درصد مردان سرطانی می‌شود و در 80 درصد مردان به صورت خو‌ش‌خیم باقی می‌ماند.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص اندویورولوژی با بیان اینکه تمام مردان بعد از 50 سالگی دچار بزرگی پروستات می‌شوند گفت: بزرگی پروستات تنها در 20 درصد مردان سرطانی می‌شود و در 80 درصد مردان به صورت خو‌ش‌خیم باقی می‌ماند. 

دکتر عباس بصیری در گفت‌و‌گو با  آنا درباره بزرگی خوش خیم پروستات در مردان گفت: تمام مردان بعد از 50 سالگی دچار بزرگ شدن پروستات می‌شوند که بزرگی پروستات تنها در 1/5 این افراد یعنی حدود 20 درصد مردان با علامت همراه است.

وی با بیا اینکه 80 درصد از مردان دچار هیچ‌گونه علامتی نمی‌شوند عنوان کرد: بزرگ شدن پروستات با علائمی مانند باریک شدن قطر ادرار، قطع و وصل شدن ادرار، تاخیر دفع ادرار، تکرر ادرار و ... همراه است که این علائم در ابتدا در هنگام شب آغاز می‌شود.

این فوق تخصص اندویورولوژی تجویز درمان‌های دارویی را گام اول درمان بیماران مبتلا به بزرگ شدن پروستات دانست و گفت: تا زمانی که دارو پاسخگوی نیاز بیماران باشد این روش ادامه می‌یابد اما به محض اینکه مشکلات ادرار بیمار مجدد تکرار شود بیمار کاندید جراحی می‌شود .جراحی در این بیماران به دو روش است جراحی باز در افرادی انجام می‌شود که پروستات در آنها بسیار بزرگ شده باشد و روش دیگر برای افراد است که پروستات اندکی بزرگ شده و از جریان الکتریسیته و لیزر برای تراشیدن پروستات استفاده می‌شود.

بصیری در ادامه گفت: هدف از جراحی در بزرگ شدن خوش خیم پروستات تنها خارج کردن بخش بزرگ شده است و این در حالی است که در سرطان پروستات تمام پروستات خارج می‌شود.

وی درباره روش‌های تشخیصی بزرگ شدن خوش خیم پروستات گفت: در ابتدا پزشک با انجام آزمایش PSA و معاینه از طریق مقعد متوجه بزرگی پروستات و نوع آن( سرطان یا بزرگی خوش خیم) می‌شود که برای تشخیص قطعی باید نمونه برداری انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha