عضو هیئت مدیره انجمن صرع ایران تأکید کرد: برخی به اشتباه بر این باورند که مبتلایان صرع قادر به داشتن شغل خوب، ازدواج و فرزندآوری نیستند در حالی که تا 95 درصد آنها بارداری های طبیعی دارند.

سلامت نیوز: عضو هیئت مدیره انجمن صرع ایران تأکید کرد: برخی به اشتباه بر این باورند که مبتلایان صرع قادر به داشتن شغل خوب، ازدواج و فرزندآوری نیستند در حالی که تا 95 درصد آنها بارداری های طبیعی دارند. 

دکتر پرویز بهرامی در گفتگو با شفا آنلاین اظهار کرد: در این راستا باید فرهنگ سازی شود. زیرا این افراد با درمان درست و پیگیری های لازم، قادرند مانند سایر افراد تحصیلات عالی، شغل خوب و... را برای خود رقم بزنند.

متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: البته بارداری این بیماران مقداری با ریسک بالاتری همراه است اما تا 95 درصد آنها بارداری طبیعی دارند و کودکان سالمی هم به دنیا می آورند.

وی درباره تاثیرطب سنتی در درمان بیماران صرع نیز بیان کرد: در این خصوص بحث هایی مطرح می شود اما تجربه ای دراین باره نداریم.

بیماران صرعی نیازمند ترحم نیستند/ افراد سرشناس مبتلا به صرع

فوق تخصص تشنج و نوار مغزی درادامه تاكید کرد: این باور که بیماران صرعی نیازمند ترحم اند درست نیست.

وی همچنین افزود: به طور قطع در این باره نیاز به فرهنگ سازی بسیارمشهوداست. زیرا این بیماری واگیر دار نیست و دخالت و نقش ارث هم در آن کم است.

عضو هیئت مدیره انجمن صرع ایران خاطرنشان کرد: این بیماران هم می توانند زندگی موفقی داشته باشند کما این که افراد سرشناس بزرگی مانند ناپلئون بناپارت، آلفرد نوبل، ژولیو سزار و داستا یوفسکی، به صرع مبتلا بودند که به رغم عدم وجود درمان مناسب در آن زمان اما افراد موفقی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha