رئیس بیمارستان امام حسین گفت: با اجرای طرح تحول سلامت ضریب اشغال تخت از 84 درصد به 94 درصد رسیده خدمات اورژانس 15 درصد، جراحی 20 درصد، درمانگاه 30 درصد و بیماران بستری 10 درصد افزایش یافته است.

سلامت نیوز: رئیس بیمارستان امام حسین گفت: با اجرای طرح تحول سلامت ضریب اشغال تخت از 84 درصد به 94 درصد رسیده خدمات اورژانس 15 درصد، جراحی 20 درصد، درمانگاه 30 درصد و بیماران بستری 10 درصد افزایش یافته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسین طباطبایی در مراسم افتتاح بخش‌ جدید نورولوژی، پی‌آی‌سی‌یو، چشم و دیالیز در این بیمارستان گفت: بیمارستان امام حسین جمعیت 7 میلیون نفری را پوشش می‌دهد به طوری که پیش‌بینی می‌‌شود که تا پایان سال یک میلیون و 200 مریض را خدمت‌رسانی کند این بیمارستان 530 تخت فعال دارد و 30 درصد خدمات دانشگاه شهید بهشتی را پوشش می‌دهد.

وی افزود: در طرح تحول سلامت 15 درصد خدمات اورژانس، 20 درصد اعمال جراحی، 10 درصد بیماران بستری و 30 درصد مراجعه به درمانگاه و تصویربرداری افزایش یافته است.

وی گفت: ضریب اشغال تخت که 84 درصد بود به 90 درصد و در برخی روزها به 94 درصد رسیده است.

رئیس بیمارستان امام حسین گفت: درآمد دی ماه امسال نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته به طوری که در دی ماه 7 درصد هزینه‌ها را مردم از جیب دادند، 12 درصد سهم یارانه و 79 درصد بیمه‌ها پوشش دادند.

وی گفت: بلوک چشم با اعتبار 1.5 میلیارد تومانی دارای یک اتاق عمل سرپایی، 21 تخت بستری و سه اتاق عمل است یک طبقه در این بیمارستان برای هتلینگ بازسازی شده و بخش پی‌آی‌سی‌یو 9 تخت فعال دارد اما به دلیل اینکه پرسنل و پزشک ندارد فعلا خدمت‌رسانی نمی‌کند.

طباطبائی بازسازی بخش دیالیز را دیگر بخش جدید بیمارستان معرفی کرد و گفت: 5 ماه تعطیل شد اما اکنون با 700 میلیارد تومان 21 تخت دارد.

وی افزود: در آمار 10 ماهه سال 92 و 93 سزارین 29 درصد افزایش یافته چون بیمه‌ها پوشش  بهتری می‌دهند و زایمان طبیعی 45 درصد افزایش یافته است که نسبت به هم زایمان طبیعی 6 درصد رشد داشته است.

رئیس بیمارستان امام حسین تاکید کرد: بیمه‌ها نیاز است جدی‌تر وارد عمل شوند تعرفه‌های بیهوشی، داخلی، آندوسکوپی و ام‌آر‌آی تعرفه‌ای ندارد و تعرفه هزینه‌ای مربوط به اتاق یک تخته را پوشش نمی‌دهد و از همراه بیمار هزینه‌‌ آزاد گرفته می‌شود.

وی گفت: بسته پزشکان مقیم مشکل دارد و با حجم کاری که وجود دارد با کمبود نیرو مواجه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha