سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از طرف رییس جمهور و اعضای هیات دولت، در اهواز حضور یافته است، گفت: دولت در طول هفته گذشته چندین جلسه بحث و بررسی پیرامون وضعیت استان خوزستان تشکیل داد و مقام معظم رهبری به رییس جمهور پیرامون وضعیت استان امر کردند و در نتیجه جلسه‌ای به ریاست معاون اول رییس جمهور تشکیل و تصمیماتی گرفته شد.

 

دکتر سیدحسن قاضی‌زاده امروز، چهارشنبه در راهپیمایی 22 بهمن و در میان مردم اهواز با بیان این‌که خوشحالم که افتخار حضور در این جمع نصیبم شده است، عنوان‌کرد:​ مردم با این اراده محکم از ارزش‌ها و آرمان​های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

 

وی ادامه‌ داد: ​ان شاء الله همه ما وفادار به امام خمینی (ره)، رهنمودهای مقام معظم رهبری، ​شهدای انقلاب و به ویژه شهدای خوزستان که تابلوی قهرمانی​ همه مردم ایران هستند، باشیم.

 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که هیات وزیران بدون استثنا بخشی از دوران جوانی و زندگی خود را در این استان گذرانده‌اند، تصریح‌کرد:​ نگاه به خوزستان ویژه است و همه مردم ایران خود را وام‌دار مردم استان می‌دانند.

 

وی ادامه‌داد: در همه کشور با پدیده خشکسالی مواجه هستیم شاید از 25 سال پیش که خشکسالی آغاز شد گمان می‌کردیم در زمان کوتاهی این مشکل برطرف می​شود اما امروز شاهد هستیم تعداد زیادی از روستاها حتی در مناطق پر آب کشور با کم آبی یا بی‌آبی مواجه هستند.

 

قاضی‌زاده گفت: مناطق مختلفی از شهر اهواز به ویژه جنوب آن دست خوش خشکسالی شده، که البته بخشی از آن نیز مربوط به کشور همسایه ما عراق است؛ دولت مصمم است با تامین اعتبار در زمان کوتاه آنچه مربوط به آرامش مردم خوزستان است را فراهم کند تا مردم در زندگی روزمره خود دچار مشکل نشوند.

 

وزیر بهداشت با بیان این‌که در شورای اداری استان خوزستان با حضور استاندار تصمیماتی پیرامون حوزه بهداشت و درمان اتخاذ شده است، گفت:​ همه مراکز درمانی خصوصی، ​دولتی، نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و وزارت نفت باید پذیرای مردم باشند و در عین حال اطلاع‌رسانی مضاف و با هماهنگی بیشتر در اختیار مردم قرار گیرد.

 

وی اظهار کرد: شاهد اقداماتی بوده‌ایم که منجر به پوشش گیاهی بهتر برای پیشگیری از وقوع گرد و غبار باشد اما باید بپذیریم که سیستم آب و هوایی کشور دچار تغییر شده و طی چند سال اخیر سرعت و غلظت آن در استان خوزستان افزایش یافته است و بیش از دو دهه مردم زابل و سیستان و بلوچستان با این امر مواجه بودند.

 

قاضی‌زاده خاطرنشان‌کرد: در کنار اقدامات شدنی باید از خداوند بخواهیم که نزولات آسمانی را بر ما فرو فرستد. آن بخشی از کار که قابل پیشگیری است مردم از دولت و مسئولان انتظار دارند که با هماهنگی و کار جهادی این امور را انجام دهند و البته بخش ناشدنی این فعالیت‌ها مربوط به طبیعت است. همه دستگاه خدمات بهداشت و درمان کمک می​کند تا مردم آسیب نبینند. با هماهنگی میان مسئولان فرمانداران، بخشداران، اعضای دستگاه​های دولتی، استاندار و در سایه راهنمایی‌های آیت‌الله موسوی‌جزایری کارها به خوبی پیش می‌رود اما باید صبور باشیم و واقعیت را بپذیریم.

 

وی گفت: نباید با شایعات نابه‌جا و نادرست زمینه‌هایی فراهم شود تا برخی از آن استفاده نادرست کنند؛ مردم خوزستان و اهواز سرافرازانه الگوی همه مردم ایران هستند.

 

وزیر بهداشت تصریح‌کرد: ​ان شاء الله در 22 بهمن سال آینده که سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم دولت شرمنده شما نباشد. کارها با سرعت بیشتر انجام شود و با استفاده از امکانات استان آرامش بیشتر مردم فراهم شود و با فروکش کردن این گردوغبار مشکلات مردم نیز فراموش شود البته باید بپذیریم که این بخشی از واقعیت است و کل کشور دامن‌گیر آن شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha