لاغرشدن، قدکشیدن و زیبایی از هیچ شیوه شعبده بازی ممکن نیست.

لاغری و قدکشیدن با شعبده داروهای ماهواره ای ممکن نیست

سلامت نیوز: لاغرشدن، قدکشیدن و زیبایی از هیچ شیوه شعبده بازی ممکن نیست.

«رسول دیناروند» معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در گفت و گو با ایرنا با بیان این مطلب افزود: استفاده از داروهای تقلبی و قاچاق، عوارض و عواقب جبران ناپذیری برای سلامت دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم فریب تبلیغات و ادعاهای عجیب و غریب این داروها را در شبکه های ماهواره ای نخورند، ادامه داد: زیبایی، لاغری و ... مسیرهای علمی دارد که در کشور متخصصان آن حضور دارند و راهکارهای آن ارائه می شود و مردم باید از مسیرهای علمی استفاده کنند.

وی افزود: داروهای قاچاق و تقلبی، به دلیل اینکه اجازه عرضه در شبکه رسمی داروخانه ها، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی را ندارد، از طریق شبکه های زیرزمینی و توزیع پستی، هرمی و شخصی به صورت غیرقانونی توزیع می شود.

دیناروند با اشاره به اینکه برخی از مردم به دلیل ناامیدی و نارضایتی از وضعیت ظاهر خود به مصرف داروهای تبلیغاتی در ماهواره روی می آورند، یادآور شد: برخی مصرف کنندگان حتی پس از مراجعه به پزشک، روی بیان استفاده از این گونه داروها را ندارند.

وی با اشاره به راه اندازی پرتال غذا و دارو در کشور، افزود: این پرتال امسال شروع به کار می کند و زیرساخت های آن برای بهره برداری کامل در سال آینده، آماده می شود.

وی جلوگیری از ورود داروی قاچاق و تقلبی، تکمیل اطلاعات شبکه تهیه و توزیع دارو در کشور و شفاف سازی در بخش صدور مجوزهای دارویی را مهم ترین دستاورد و اهداف پرتال سازمان غذا و دارو عنوان کرد.

دیناروند با بیان این که تقلب در حوزه سلامت تنها آسیب اقتصادی و ضربه به تولید داخلی نیست، ادامه داد: ورود دارو و تجهیزات قاچاق و تقلبی، سلامت مردم را به خطر می اندازد.

وی درباره وجود برخی سموم در میوه ها و همچنین روغن پالم در مواد غذایی، گفت: توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که مردم مصرف میوه، سبزیجات و لبنیات را کم نکنند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره احتمال وجود واکس روی میوه ها، تصریح کرد: در صورت وجود این ماده روی میوه نیز مردم میوه را به دقت بشویند و اگر این ماده از بین نرفت، پوست میوه را بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha