شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

حدود پنج ماه از ماجرای اسیدپاشی‌ها روی چند دختر اصفهانی در حالی می‌گذرد که هنوز هیچ‌یک از عوامل اسیدپاشی دستگیر نشده‌اند. دستگیر نشدن این متهم یا متهمان در حالی است که گفته می‌شود تاکنون بیش از هزار نفر از متهمانی که در اصفهان سابقه ارتکاب جرائم جنایی دارند، دستگیر و پس از اثبات بی‌گناهی آزاد شده‌اند.

سلامت نیوز: حدود پنج ماه از ماجرای اسیدپاشی‌ها روی چند دختر اصفهانی در حالی می‌گذرد که هنوز هیچ‌یک از عوامل اسیدپاشی دستگیر نشده‌اند. دستگیر نشدن این متهم یا متهمان در حالی است که گفته می‌شود تاکنون بیش از هزار نفر از متهمانی که در اصفهان سابقه ارتکاب جرائم جنایی دارند، دستگیر و پس از اثبات بی‌گناهی آزاد شده‌اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرهیختگان آنلاین، حدود پنج ماه از ماجرای اسیدپاشی‌ها روی چند دختر اصفهانی در حالی می‌گذرد که هنوز هیچ‌یک از عوامل اسیدپاشی دستگیر نشده‌اند. دستگیر نشدن این متهم یا متهمان در حالی است که گفته می‌شود تاکنون بیش از هزار نفر از متهمانی که در اصفهان سابقه ارتکاب جرائم جنایی دارند، دستگیر و پس از اثبات بی‌گناهی آزاد شده‌اند. سرهنگ هادی مصطفایی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی ناجا در این‌باره گفت: «تاکنون کسی از عوامل اسیدپاشی دستگیر نشده است و به محض دستگیری اطلاع‌رسانی خواهد شد.» او همچنین درباره اخباری که از شناسایی عامل اسیدپاشی اصفهان منتشر می‌شود، افزود: «فردی به‌عنوان عامل اسیدپاشی اصفهان دستگیر نشده، اما افرادی به جرم شایعه‌سازی درباره موضوع اسیدپاشی اصفهان بازداشت شده‌اند.» 


شایعه‌سازان در زندان

سرهنگ شهریاری، رئیس اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان نیز در این‌باره به فرهیختگان گفت: «تحقیقات به همان صورتی که از اول آغاز شده بود با جدیت ادامه دارد و افرادی به‌عنوان مظنون بازداشت می‌شوند و پس از اثبات بی‌گناهی آزاد می‌شوند.» او همچنین افزود: «درباره اخباری که منتشر می‌شود و از دستگیری عامل اسیدپاشی خبر می‌دهد باید بگویم شایعه است و به محض دستگیری این متهم اطلاع‌رسانی خواهد شد.» وی همچنین با بیان اینکه آنهایی که با شایعه‌سازی‌ها جرم مرتکب شده‌اند در زندان هستند، گفت: «خیلی‌ها در مورد این پرونده اقدام به ساختن اخبار کذب کردند و باعث رعب و وحشت مردم شدند که بلافاصله پلیس اصفهان آنها را شناسایی و دستگیر کرد.» شهریاری تصریح کرد: «خیلی از افراد نیز با بازنشر این اخبار کذب باعث تشویش اذهان عمومی شدند که از آنها درخواست می‌شود وقتی چنین اخباری برای آنها فرستاده می‌شود به هیچ عنوان بازنشر نکنند، زیرا اگر خبر مهمی در این باره باشد ما از طریق رسانه ملی حتما اطلاع‌رسانی گسترده‌ای خواهیم کرد.»
 
برادر یکی از قربانیان:از شنیدن شایعه دستگیری خسته شده‌ایم

برادر سهیلا جورکش، سومین قربانی اسیدپاشی نیز در این باره به فرهیختگان گفت: «موضوع دستگیری عامل اسیدپاشی دیگر واقعا به موضوعی ناراحت‌کننده برای خانواده ما تبدیل شده است.» وی توضیح داد: «هرچند روزی یک بار افراد مختلف از دوست و آشنا و همسایه گرفته تا خانواده‌های هم‌اتاقی‌های سهیلا در بیمارستان با ما تماس می‌گیرند و خبر از دستگیری عامل اسیدپاشی می‌دهند، ولی وقتی پیگیری می‌کنیم هیچ خبری از دستگیری این افراد نیست و پلیس نیز می‌گوید تحقیقات ادامه دارد.» وی همچنین افزود: «حتی چند وقت پیش چند نفر در یک روز با ما تماس گرفتند و گفتند عامل اسیدپاشی در زندانی در اصفهان اعدام شد. در حقیقت ما دیگر اصلا امیدی به دستگیری عامل اسیدپاشی نداریم.» نیمه دوم شهریور و مهرماه امسال یک فرد ناشناس روی چهار دختر اصفهانی اسید پاشید و زیبایی و سلامتی این دختران را برای همیشه از آنها گرفت. مهر و آبان امسال در حالی برای زنان اصفهانی گذشت که برای بیرون رفتن از خانه‌هایشان هراس داشتند که قربانی جدیدی برای اسیدپاش ناشناس نباشند،  این دلهره حتی تا شهرهای اطراف اصفهان هم کشیده شد و باعث انتشار شایعه‌های زیادی درباره این موضوع شده بود. چهار دختری که قربانی این پرونده بودند هنوز تحت درمان هستند و دو نفر از آنها به جز سوختگی‌هایی که دارند از ناحیه یک چشم و دو چشم نابینا شده‌اند. پلیس می‌گوید تحقیقات به همان صورتی که از ابتدا آغاز شده و با همان جدیت در دستور کار پلیس اصفهان قراردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha