مخبر كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاكید بر این‌كه كسری بودجه حوزه بهداشت در كلان بودجه مملكتی رقمی نیست كه قابل حل نباشد، گفت: با توجه به وظیفه‌ای كه دولت در قبال سلامت مردم دارد، این موضوع باید سریعا حل شود.

شاهرخ رامین در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص وضعیت كسری بودجه حوزه‌ی بهداشت با بیان این مطلب، اظهار داشت: كسری بودجه بهداشت در خود وزارت بهداشت شدید است، و كل بودجه‌ای كه به دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور كه بستر ارائه‌ی خدمات بهداشتی و درمانی و تربیت نیروی متخصص این حوزه‌ هستند، درحال حاضر برای كل سال حدودا 1700 میلیارد تومان است و این درحالی‌ است كه كسری بودجه آنها 1600 میلیارد تومان است و این بدان معنا است كه معادل آنچه تخصیص داده شده است، كسری بودجه وجود دارد.

وی با اشاره به حضور تعدادی از روسای دانشگاه‌های كشور در كمیسیون بهداشت و درمان گفت: آنها با حضور در جلسه مذكور تلاش می‌كردند اثبات كنند، موضوع كسری بودجه به‌دلیل بی‌مبالاتی و سوء مدیریت در حوزه‌ها نیست و كمیسیون بهداشت نیز قبول دارد كه موضوع‌ كسری بودجه بهداشت واقعی و جدی است.

نماینده دماوند و فیروز‌كوه افزود: خیلی از اوقات ادعای ما این است كه دانشگاه‌ها باید درآمد كسب می‌كردند، و كسب درآمد به معنای پول گرفتن از مردم است، درحالی كه در قانون تلاش بر این است كه در ارایه خدمات از مردم كمك بگیریم.

رامین گفت: البته قانون به‌دنبال این نیست كه دانشگاه‌ها نتوانند پول خدمات ارائه‌شده را هم جذب كنند، اما در مقابل قسمتی از خدماتی كه دانشگاه‌ها ارائه می‌كنند بودجه تعیین‌شده كم است، و ما موافق موضوع حل كسری بودجه حوزه بهداشت هستیم و معتقدیم این مبلغ، موضوعی نیست كه قابل حل نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha