نشست تخصصی «تنظیم خانواده و بهداشت باروری از دیدگاه اسلام» با هدف بهره‌گیری از نظرات متخصصان مذهبی جمهوری اسلامی ایران در جهت تنظیم خانواده از دیدگاه اسلام و ارزیابی قابلیت استفاده از دستورالعمل در محیط و اجتماع اسلامی به مدت سه روز 20 تا 22 آذرماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، صاحب‌نظران شیعه و سنی از كشورهای اندونزی، بنگلادش، ایران و پاكستان در سه نشست پیرامون تنظیم خانواده، جنسیت و سلامت مادران و بهداشت باروری جوانان و ایدز به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند.

پیش‌نویس دستورالعمل مسائل بهداشت باروری و تنظیم خانواده از دیدگاه اسلام در كنفرانس سران مذهبی كه در تاریخ 12 تا 16 فوریه 2007 در اندونزی برگزار شد، تهیه گردید و هدف از تهیه‌ی این پیش‌نویس جمع‌آوری نكات اساسی درباره‌ی ارتقای دسترسی به خدمات بهداشت باروری و تنظیم خانواده است. این پیش‌نویس باید طی بررسی‌های مجدد از دیدگاه دیگر علمای اسلامی و متخصصان در امور مذهبی ایران و بنگلادش تكمیل شود.

نشست تخصصی «تنظیم خانواده از دیدگاه اسلام» از سوی صندوق جمعیت ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و همكاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مدت سه روز در تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha