رییس سومین کنگره قلب و عروق خاورمیانه گفت: با افزایش مصرف سیگار و قلیان در ایران و کشورهای عربی میزان بیماری های قلبی و عروقی و به ویژه آمار سکته های قلبی در این کشورها افزایش یافته است.

دکتر محمد جواد زیبایی نژاد رییس سومین کنگره قلب و عروق خاورمیانه روز جمعه در گفت و گو با ایرنا گفت: مصرف سیگار، فشار خون بالا، چربی خون و به دنبال اینها سکته های قلبی به طور نگران کننده ای در منطقه رو به افزایش است که البته این افزایش آمار در ایران نسبت به کشورهای عربی منطقه کمتر است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال، میزان رشد بیماری های قلبی و عروقی و چاقی در ایران در مقایسه با امارات عربی متحده کمتر است و همچنین مصر نیز در مقایسه با ایران از نظر شیوع دیابت و فشار خون و چربی خون جلوتر است.
رییس مرکز تحقیقات بیماری های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد:یکی از علت های مهم افزایش بیماری های قلبی و عروقی در ایران و کشورهای عربی بالا رفتن مصرف سیگار و قلیان در این کشورها و به خصوص در بین جمعیت زنان است.
متخصص بیماری های قلب و عروق اضافه کرد: افزایش مصرف سیگار و قلیان به خصوص در زنان به همراه بی تحرکی ، چاقی و دیابت افزایش شمار مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی و متعاقبا سکته های قلبی را افزایش داده است.
استاد قلب دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: هر چند شمار مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی در ایران هم افزایش داشته است اما با گسترش سی سی یوها و بخش های مراقبت های ویژه، پیشرفت وسایل تشخیصی و جراحی میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری ها به صورت کنترل شده درآمده است.
رییس سومین کنگره قلب و عروق خاورمیانه با اشاره به برگزاری این کنگره در تاریخ 22 تا 25 اسفند ماه گفت: این کنگره با شرکت کلیه انجمن های قلب خاورمیانه از جمله امارات، مصر، عربستان،کویت، لبنان، سوریه، بحرین، عمان و با حضور برخی کشورهای آمریکایی و اروپایی برگزار می شود.
زیبایی نژاد اضافه کرد: این کنگره با هدف ارایه آخرین تحقیقات انجام شده در خصوص بیماری های قلبی و عروقی که در کشورهای منطقه انجام شده است برگزار می شود به همین دلیل بیشتر شرکت کنندگان در این کنگره را کشورهای عربی تشکیل می دهند.
وی گفت: در کنگره امسال به بهترین عرضه کننده مقالات در قسمت مقاله کامل و ارایه پوستر تا سقف پنج هزار دلار هدیه داده می شود.
رییس سومین کنگره قلب و عروق خاورمیانه تصریح کرد: در این کنگره غیر از متخصصین قلب و عروق، جراحان قلب، رادیولوژیست های فعال در زمینه عروق، متخصصین تغذیه، متخصصین توانبخشی قلب، بیهوشی قلب و پرستاران شرکت دارند.
علاقه مندان می توانند مقالات خود را برای شرکت در سومین کنگره قلب و عروق خاورمیانه تا اول ژانویه به دبیرخانه این کنگره ارسال نمایند.
سومین کنگره خاورمیانه قلب و عروق 22 تا 25 اسفند ماه برابر با 12 تا 15 مارچ 2009 در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سومین کنگره قلب و عروق خاورمیانه می توان به پایگاه اینترنتی www.icrj.ir مراجعه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha