چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

با تصمیم شورای عالی کار پایه سنوات کارگران 2 برابر شد پایه سنواتی کارگران در حال حاضر روزانه 500 تومان است که برای گروه یک شغلی ماهانه 15 هزارتومان می‌شود در نشست شورای عالی کار، افزایش پایه سنواتی سال 94 کارگران و مشمولان قانون کار به 2 برابر به تصویب رسید که از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد.

سلامت نیوز:با تصمیم شورای عالی کار پایه سنوات کارگران 2 برابر شد پایه سنواتی کارگران در حال حاضر روزانه 500 تومان است که برای گروه یک شغلی ماهانه 15 هزارتومان می‌شود در نشست شورای عالی کار، افزایش پایه سنواتی سال 94 کارگران و مشمولان قانون کار به 2 برابر به تصویب رسید که از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد.

قرار است در نشست هفته آینده این شورا درباره میزان افزایش حق بن نقدی سال آینده مشمولان قانون کار نیز تصمیم‌گیری شود پیش از این وزارت کار حق مسکن کارگران را در سال 94به میزان 40 هزار تومان افزایش دادپایه سنوات کارگران 2 برابر شدعضو شورای عالی کار از تصویب افزایش پایه سنواتی کارگران از 500 تومان روزانه به 1000 تومان و اجرای آن از ابتدای سال آینده خبر داد.

محمدرضا بقائیان گفت: در این نشست دیروز شورای عالی کار افزایش پایه سنواتی سال 94 کارگران و مشمولان قانون کار به 2 برابر صورتجلسه و به تصویب رسید که از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد.

عضو شورای عالی کار اظهار داشت: البته این صورتجلسه به دلیل برخی شرط و شروط‌های کارفرمایان به امضای نمایندگان کارگران نرسید و دولت و نمایندگان کارفرمایان از طریق رأی‌گیری، صورتجلسه را تهیه کردند. بقائیان ادامه داد: پایه سنواتی کارگران در حال حاضر روزانه 500 تومان است که برای گروه یک شغلی ماهیانه15 هزارتومان می‌شود. با تصمیم جدید شورای عالی کار، این رقم از ابتدای سال آینده 30 هزارتومان خواهد شد که البته برای گروه‌های دیگر شغلی بیشتر می‌شود.

این مقام مسئول کارگری کشور تأکید کرد: طبق این صورتجلسه از ابتدای فروردین ماه سال آینده پایه سنواتی روزانه کارگران قراردادی و رسمی کشور به 2 برابر افزایش می‌یابد.

کارفرمایان معتقد بودند این افزایش باید در میزان افزایش حداقل دستمزد سال آینده تأثیرگذار باشد که نمایندگان کارگران این درخواست را نپذیرفتند. وی خاطرنشان کرد: قرار است در نشست هفته آینده این شورا درباره میزان افزایش حق بن نقدی سال آینده مشمولان قانون کار نیز تصمیم‌گیری شود ولی در نشست امروز در اینباره به عدد و رقم خاصی نرسیدیم.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha