وزیر بهداشت گفت: تلاش ما این است كه با جلب نظر اعضای دولت و بعد مجلس تعرفه‌های خدمات پزشكی در سال آینده بر مبنای ارزش واقعی خدمات تعیین شود و بعد بخش خصوصی سود سرمایه و هزینه استهلاك را به تعرفه دولتی اضافه كند.

كامران باقری لنكرانی در جمع خبرنگاران افزود: تا زمانی كه به یك نوع همدلی نرسیم بحث اساسی تعرفه خدمات پزشكی در ایران حل نمی‌شود، برای رسیدن به این همدلی ملاك ما این است كه درآمد افراد و گروه‌های خاص مد نظر قرار نگیرد بلكه ارزش واقعی خدمات معیار قضاوت باشد.
وی گفت: در تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی سال جاری نیز تفاوت چندانی بین تعرفه‌های وزارت بهداشت و تعرفه‌های نظام پزشكی نبود اما این تعرفه‌ها توسط برخی افراد رعایت نمی‌شود و وقتی می‌خواهیم ما متخلفان برخورد كنیم عده‌ای مخالفت می‌كنند و از افراد متخلف حمایت می‌كنند. می‌گویند برای چی می‌خواهید با این افراد برخورد كنید.
وزیر بهداشت افزود: در خدمات بستری باید به این سمت برویم كه تعرفه‌ها واقعی باشد، البته ملاك ما در تعرفه‌های واقعی، تعرفه‌های كشور آمریكا نیست، اما سعی ما این است كه سال آینده تعرفه خدمات پزشكی بر اساس ارزش خدمت و میزان احتمال بروز عوارض تعیین شود.
وی گفت: وقتی‌ معیار كار، ارزش خدمات و تبحری كه برای آن لازم است باشد،‌ قیمت تمام شده خدمت تعیین می‌شود و آن وقت، بخش خصوصی می‌تواند با افزودن سود سرمایه و هزینه استهلاك خدماتش را تعرفه‌گذاری كند و مشكلی بروز نخواهد كرد.
باقری لنكرانی افزود: اگر ادبیات ما این ادبیات واقع‌گرایانه باشد می‌توانیم به نتیجه برسیم، ‌این پیشنهاد ما برای تعرفه و سرانه درمانی سال آینده است كه امیدواریم بتوانیم آراء همكارانمان را در هیئت دولت و بعد مجلس كسب كنیم تا تصویب شود، البته باید قدرت خرید مردم نیز در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: وقتی ارزش واقعی خدمات و تعرفه‌های واقعی تعیین شد آن وقت بازرسان وزارت بهداشت با هر تخلفی كه مشاهده كردند، می‌توانند با جدیت بیشتری برخورد كنند و ما بر اساس ضوابط ماده 10 تغزیرات با متخلفان برخورد می‌كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha