سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 139659

دکتر آقاجانی گفت: با توجه به نیاز کشور در سال 93 حداقل نیاز به 2 برابر شدن و تعداد تخت های ICU وجود دارد که این رفع نیاز فوری و اورژانسی است.

سلامت نیوز: دکتر آقاجانی گفت: با توجه به نیاز کشور در سال 93 حداقل نیاز به 2 برابر شدن و تعداد تخت های ICU وجود دارد که این رفع نیاز فوری و اورژانسی است. 

دکتر محمد ْآقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت و درمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر تعداد تخت ICU برای بزرگسالان، کودکان و نوزدان در کل کشور تعداد 5700 تخت است که حداقل نیاز کشور در سال 93 حداقل 5700 تخت دیگر یعنی 2 برابر شدن تعداد تختهای موجود ICU است که این نیاز فوری و اورژانسی کشور است.

وی ادامه داد: همچنین متوسط قدمت بیمارستانهای کشور 35 سال است بعضی از بیمارستانهای کشور با قدمتی 100 ساله هنوز در حال ارائه خدمت است و عدم سرمایه‌گذاری در بیمارستانهای قدیمی و فرسوده نیروی انسانی ناکافی تعداد تختهای ناکافی کمبود اورژانس و بسیاری موارد دیگر منجر به محدودیت و عدم دسترسی مردم به خدمات درمانی شده است و تمام این معضلات و مشکلات ناشی از تفکرات بسته ای است که در گذشته وجود داشته و سرمایه‌گذاری در حوزه درمان را اتلاف منابع تلقی می‌کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha