سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 139716

دیدن اجتماع موش در خیابانهای پایتخت، تصویر آشنایی است که دیگر عابران این شهر به آن عادت کرده اند. موش ها ناقل بیماری های خطرناکی همچون طاعون، انواع انگل ها و دیگر بیماری های خطرناک هستند که باید وجود آنها کنترل شود.

سلامت نیوز: دیدن اجتماع موش در خیابانهای پایتخت، تصویر آشنایی است که دیگر عابران این شهر به آن عادت کرده اند. موش ها ناقل بیماری های خطرناکی همچون طاعون، انواع انگل ها و دیگر بیماری های خطرناک هستند که باید وجود آنها کنترل شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جماران، گمانه زنی هایی در مهر ۹۳ از سوی برخی کارشناسان در مورد تعداد موش های شهر تهران انجام شد که تعداد این موش ها را از ۳۰۰۰ تا ۵۰ میلیون برآورد کرده بودند. البته این آمار دقیقی نمی تواند باشد. شاید بشود گفت تهران پذیرای چیزی بین ۵ یا ۶ میلیون موشباشد. پیش تر شهرداری تهران خبر از توافق با یکی از دانشگاه ها برای جمعیت سنجی موش های پایتخت خبر داده بود. دو سال پیش بود که تک تیراندازان برای شکار موش ها وارد گود شدند و توانستند با تفنگ های مجهز به دوربین دید در شب در ظرف دو ماه ۲۲۰۵ موش را با تفنگ خود شکار کنند. اما این روش خیلی موثر نیفتاده است، زیرا امروز شاهد بیشتر شدن این موش ها در شهر هستیم. شاید وقت آن رسیده که شورای شهر تهران و شهرداری فکری جدی تر و برنامه ای مناسب تر در این باره داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha