سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 139724

رئیس انجمن ارولوژی ایران از ویزیت رایگان مردان در روز پنجشنبه توسط ارولوژها خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس انجمن ارولوژی ایران از ویزیت رایگان مردان در روز پنجشنبه توسط ارولوژها خبر داد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید جلیل حسینی در نشست خبری روز سلامت مردان گفت: سلامت مردان نتها محدود به جراحی‌های کلیه و مثانه نمی‌شود بلکه موضوعات دیگری را نیز شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه پنجشنبه هفته جاری پزشکان ارولوژ به صورت رایگان به ویزیت مردان می‌پردازند گفت: در پاسخ به این سوال که چرا روز سلامت مردان نامگذاری شده است  ما در شهریور روز سلامت بانوان داریم و باید بگویم که زمانی که یک پدر یا همسر سالم باشد می‌تواند از زن و دختران خود محافظت کند.

در ادامه نشست خبری عباس بصیری دبیر انجمن اورولوژی ایران گفت: درست است که خانم‌ها تحملشان در مقابل درد بیشتر است اما آقایان به علت روحیه‌شان از حوادث بیشتر استقبال می‌کنند و به همین دلیل در جامعه ما بیشتر در معرض حوادث و بیماری‌ها قرار می‌گیرند.

دبیر انجمن اورولوژی ایران تأکید کرد: مردان بیشتر در معرض بیماری‌های سخت قرار می‌گیرند و مرگ‌های بیشتری نیز آنها را تهدید می‌کند.

وی در حوزه بیماری‌های مربوط به مسائل اورولوژی نیز گفت: یک سری بیماری‌های مشترک مانند بیماری‌های کلیوی و مثانه میان زنان و مردان وجود دارد که در این موارد نیز مردان بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

به گفته بصیری تعداد مردانی که دچار سنگ کلیه می‌شوند 2.5 برابر زنان است و همین طور تعداد مردانی که سرطان مثانه می‌گیرند نیز 2.5 تا 3.5 برابر خانمها است.

وی با بیان اینکه مردان 4.5 برابر زنان دچار سرطان پیشرفته می‌شوند دلیل این امر کم توجهی آقایان به خودمراقتبی است.

وی پروستات را بیماری مخصوص آقایان دانست و گفت: این غده یک غده حیاتی در تولید مثل بشر محسوب می‌‌شود و اگر پروستات نبود نسل بشر نیز ادامه پیدا نمی‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: پروستات بعد از سن 50 سالگی به علت بزرگی، جریان ادرار را دچار مشکل می‌کند و در سنین بالاتر نیز به سرطان منجر می‌شود.

بصیری در توصیف سرطان پروستات گفت: این سرطان یک نوع سرطان خزنده است و ممکن است تا زمانی که بزرگ نشده باشد خود را مخفی کند. متأسفانه هنوز تعداد افرادی که دچار سرطان پروستات پیشرفته می‌شوند در کشور زیاد است که این موضوع نیاز به خودمراقبتی دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امین ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    1 0
    من که 5شنبه نیستم اگرم بودم عمرآ اینکارو میکردم.به بهانه های مختلف کسورات و مالیات و .........پول مارو میخورند،حالا واسه کی بیام مجانی کار کنم!؟!