مصرف سیگار در جهان در حال زنانه‌شدن است.

سلامت نیوز:مصرف سیگار در جهان در حال زنانه‌شدن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز، سیگار کشیدن دختران در جامعه مورد پذیرش نیست و ضدارزش محسوب می‌شود، اما با تغییرات جدید، این عمل در خفا سرعت گرفته و به عنوان هنجار در برخی خانواده‌ها پذیرفته شده است.سیگار علاوه بر تهدید سلامتی، برای زنان رفتاری ضدارزش محسوب می‌شود و دارای قبح اجتماعی است. با این وجود مصرف سیگار در زنان 3 برابر شده، اما برای مردان رشد کمی داشته است.

به‌طور کلی مصرف سیگار در جهان در حال زنانه‌شدن است.حسین باهر جامعه شناس با بیان اینکه، آگاهی مردم از آسیب های قلیان و سیگار را باید از طریق کیلینیکال افزایش داد، گفت : در حقیقت باید مردم و جوانان را از طریق کیلینیکال یعنی نشان دادن آمار وارقام و عکس و آزمایش ریه انسان های دودی با غیر دودی افزایش داد با این وجود افراد خود آسیب های استعمال دخانیات را می بینند و تصمیم با خودشان خواهد بود که سمت آن بروند یا خیر.

او در ادامه افزود: در این میان دود قلیان علاوه بر نیکوتین، ماده صنعتی بو ساز و ذغال دارای رطوبت و رفتن تا آخرین لانه تنفسی را در بر می گیرد.

باهر، عامل اصلی رو آوردن زنان و دختران به سیگار را چشم و هم چشمی دانست و در این باره گفت : در حقیقت برخی از ویژگی ها در زنان و دختران بارز است آن ها علاوه بر رفع خستگی و فرا فکنی های جسمی و جنسی، تحت تاثیر چشم و هم چشمی قرار می گیرند و به چنین اقدامی دست می زنند. در این میان باید اشاره کرد که آنان احساس شخصیت، اعتماد به نفس و بعضا کژتابی هم هستند.

این جامعه شناس با بیان اینکه، برای حل چنین مسئله ای و دوری جوانان از دخانیات باید اقدامات فرهنگی انجام داد، عنوان کرد: به عقیده ی بنده باید در راستای بهبود این وضعیت  اقدامات فرهنگی صورت بگیرد و از سوی دیگر زمینه های اشتغال و ازدواج را برای جوانان فراهم شود ، بیان کرامت انسانی آنها به ایشان و خلاصه تغییرات بنیادی در اندیشه خام نا پختگان دودی که چه ضررهائی را به خود، خانواده، خلق و خدا وارد می سازند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha