معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری كشور گفت: با توجه به تاكید مقام معظم رهبری مبنی بر این كه حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی وظیفه همگانی است. لازم است كه تمامی دستگاه های اجرایی به ارزیابی های زیست محیطی و اعلام نظرات كارشناسی و فنی سازمان های مسئول (محیط زیست و منابع طبیعی) توجه كنند.

سلامت نیوزمعاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری كشور گفت: با توجه به تاكید مقام معظم رهبری مبنی بر این كه حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی وظیفه همگانی است. لازم است كه تمامی دستگاه های اجرایی به ارزیابی های زیست محیطی و اعلام نظرات كارشناسی و فنی سازمان های مسئول (محیط زیست و منابع طبیعی) توجه كنند.

به گزارش سلامت نیوز، مهندس مسعود منصور، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری كشور در برنامه «افق روشن» رادیو سلامت ضمن تشكر مدیران و كاركنان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور از بیانات، عنایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص جنگل ها، مراتع و محیط زیست كشور افزود: تاكید مقام معظم رهبری بر اقدامات فرهنگی، موید آن است كه ما باید با اطلاع رسانی و كارهای ترویجی مردم و مسئولان را متوجه این معنی نمائیم كه ثروت عمومی منابع طبیعی و محیط زیست كه به همه مردم و همه نسل ها تعلق دارد را باید حفظ كرد. در این خصوص می بایست آثار و پیامدهای تخریب آن را مرتبا متذكر شده و تاكید نمائیم كه نباید منافع دراز مدت عموم مردم را فدای منافع كوتاه مدت بخشی از مردم نمائیم.

وی در ادامه بیان كرد: شرایط خاص اقلیمی كشور به خصوص این كه از جمله مناطق خشك و نیمه خشك هستیم، ضرورت توجه به منابع طبیعی و محیط زیست و حفظ آن را مضاعف نموده است


وی با بیان این كه همه فعالیت ها و برنامه ریزی های عمرانی باید پیوست زیست محیطی داشته باشند، یادامه داد: یعنی این كه به مفهوم توسعه پایدار توجه كافی شود . باید بررسی نمود كه فعالیت و پروژه ای كه با هدف توسعه می خواهد اجرا شود چه پیامدها و آثار زیست محیطی دارد و آیا اساسا توجیه برای اجرای آن می باشد یا خیر؟!  در این راستا و با توجه به تاكید مقام معظم رهبری مبنی بر این كه حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی وظیفه همگانی است. لازم است كه تمامی دستگاه های اجرایی به ارزیابی های زیست محیطی و اعلام نظرات كارشناسی و فنی سازمان های مسئول (محیط زیست و منابع طبیعی) توجه نمود و عند الزوم نسبت به تجدید نظر در طرح ها و اصلاح مسیر ها و انتخاب مكان های اجرای پروژه به نحوی كه كم ترین خسارت را ایجاد نمود و یا در صورت بروز خسارت اقداماتی جبرانی و احیایی را انجام دهند توجه نمایند.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری كشور در پایان اظهاركرد: برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با زمین خواری و تخریب منابع طبیعی باید اقدامات زیر را انجام داد؛ نیازهای ساكنین ومجاورین جنگلی و همچنین نیاز آنان به سوخت را به نحوی تامین و برنامه ریزی نمود كه انگیزه ای برای تخریب نداشته باشند؛ نیروی انسانی دستگاه هایی كه وظیفه حاكمیتی را به عهده دارند از جمله منابع طبیعی و محیط زیست را به نحوی تامین نمایند كه با حضور كیفی و كمی موثر در عرصه ها از تخریب و تصرف جلوگیری كنند؛ دستگاه قضایی با ایجاد شعب ویژه و با استفاده از قضات مبرز در رسیدگی به جرایم مربوط تسریع نموده و به ویژه در خصوص صدور احكام توقف عملیات تخریبی اهتمام ویژه نمایند؛ با تنقیح و پالایش قوانین تعارض و یا هم پوشانی برخی قوانین اصلاح شود؛ و دستگاه های ذیربط از هرگونه خدمات زیر بنایی از جمله برق، آب، راه و غیره برای متصرفین اراضی به ویژه جنگل ها خودداری كنند. 

یادآور می شود، برنامه «افق روشن» كاری از گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 9:05 به مدت 40 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha