رییس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: کشور ما می تواند با تبیین افقی روشن به مرجعیت علمی و محور پزشکی در جهان تبدیل شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز، دکتر محمود احمدی نژاد در چهاردهمین جشنواره علوم پزشکی رازی با تاکید بر اینکه باید روحیه خود باوری و شجاعت در نوآوری در فضای علمی پژوهشی تقویت شود، گفت: نباید از اینکه پژوهشگر یا دانشجویی مطلب جدیدی ارائه می کند و احتمال خطا در آن می رود واهمه داشته باشیم، چرا که عرصه پژوهش بسیار وسیع است.
به گفته وی، پژوهش و تحقیقات باید حتما کاربردی بوده و پاسخگوی مسائل کشور باشد.
احمدی نژاد گفت: خواهش من از جامعه پژوهشی کشور این است که پژوهشگران را تنها به رسیدن به نتیجه درست محدود نکنیم.
رییس جمهور با بیان اینکه سرعت حرکت علمی پژوهشی در کشور سرعت بالایی است، گفت: اینجا ایران است و یک جغرافیای محدود و دولت معمولی نیست، پس نمی توان گفت که باید پژوهش را تنها به ارتقای رتبه برتر نسبت به کشورهای منطقه محدود کرد.
احمدی نژاد تاکید کرد: ملت ایران در طول تاریخ برای همه بشر حرف داشته و توانسته در عرصه های گوناگون پیشتاز و پیشگام باشد چنانچه دستاوردهای رازی و ابن سینا امروزه پاسخگوی نیاز ماست.
به گفته وی، افق فعالیت های پژوهشی باید با در نظر گرفتن کل جامعه بشری باشد و ایده های پژوهشگران باید پاسخگوی کل نیاز بشری بوده و با تبیین افقی روشن ایران به مرجعیت علمی دنیا تبدیل شود.
احمدی نژاد گفت: با استعدادی که از جوان های ایران می شناسم این هدف دور از دسترس نیست و می تواند در صورت تحقق کلیه اهداف اقتصادی و منابعی را در این زمینه تامین کند.
رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت همه توان خود را برای پشتیبانی از کار پژوهش انجام می دهد، گفت: وزارت بهداشت، وزارت علوم و معاونت علمی فن آوری امروزه حمایت کامل را از پژوهش و تحقیقات به خصوص در عرصه پزشکی انجام می دهد.
وی تاکید کرد: این حرکت رو به جلوی پژوهشگران کشور نشاط آفرین است چنانچه امروزه داروهایی نیز در عرصه های گوناگون رونمایی کرده و یا در رسانه ها از روش های درمانی جدید سخن به میان آورده می شود.
وی افزود: همه ملت ها اخبار ملت ایران را روزانه دنبال و تایید می کنند و دستاوردهای علمی ایران را همچون دستاوردهای خود می دانند چرا که ملت ایران متعلق به همه بشر بوده و همانند ادب و فرهنگ خود توانسته در عرصه های علمی نیز پیشتاز دیگر کشورها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha