بزرگسالان سالم ممکن است دارای سلول‌هایی باشند که به طور بالقوه باعث ایجاد بیماری‌های خودایمنی می‌شوند، اما این سلول‌ها در وضعیتی "خاموش" باقی می‌مانند.

یک بررسی جدید نشان می‌دهد سلول‌های ایمنی که به بدن حمله می‌کنند، باعث بیماری‌های خودایمنی مانند لوپوس و آرتریت روماتوئید می‌شوند.

به گزارش هلث‌دی نیوز این پژوهشگران می‌گویند اینکه آیا این سلول‌های خاموش‌شده در بزرگسالان سالم پیش‌‌سازهای واقعی سلول‌های ایمنی هستند که به بافت‌های خودی حمله می‌کنند، یا نه و اگر چنین است، چه چیز مانع از ایجاد بیماری در افراد معین می‌شود.

جی آندرو داتی، از بنیاد پژوهش پزشکی اوکلاهما و همکارانش دریافتند که سلول‌های (خاموش) فاقد کارکرد (آنرژیک) ایجادکننده بیماری خودایمنی، حدود ۲.۵ درصد از سلول‌های B ایمنی در خون بزرگسالان سالم را تشکیل می‌دهند.

به نظر نمی‌رسد این سلول‌‌های آنرژیک در بزرگسالان سالم اشکالی ایجاد کنند، اما در تجربیات آزمایشگاهی این سلول‌های هنگامی که در مقابل تحریک قوی قرار می گیرند،  باعث ایجاد آنتی‌بادی‌های تخریب‌کننده بافت‌های خودی می‌شوند.

در افراد پیش از این سالم، این آنرژی یا فقدان پاسخ ایمنی ممکن است از بین برود و به سلول‌های نوع B تخریب‌کننده خود امکان دهد که بیماری خودایمنی ایجاد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha