عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با منفی خواندن تبعات کمبود نیروی انسانی در حوزه سلامت، گفت: فشار کاری زیادی که بر کادر درمانی وارد می‌شود تبعات منفی از جمله ارایه نامطلوب خدمات را به همراه دارد که همین عامل موجب نارضایتی بیماران خواهد شد.

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با منفی خواندن تبعات کمبود نیروی انسانی در حوزه سلامت، گفت: فشار کاری زیادی که بر کادر درمانی وارد می‌شود تبعات منفی از جمله ارایه نامطلوب خدمات را به همراه دارد که همین عامل موجب نارضایتی بیماران خواهد شد.

رسول خضری در گفت وگو با خانه ملت، درباره چالش‌های مهم حوزه سلامت در سال جدید، افزود: کمبود نیروی انسانی پرستار از جمله چالش‌های پیش روی حوزه سلامت در سال 94 است که در صورت فقدان تدبیر و راهکار اساسی این حوزه را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند.

نماینده مردم سردشت وپیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ با توجه به اجرای موفقت‌‌آمیز طرح تحول سلامت، لذا مراجعه بیماران به مراکز دولتی 3 تا 5 درصد افزایش یافته است که به همین نسبت نیاز به نیروی انسانی نیز شدت می‌یابد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در سطح کشور بیش از 60هزار پرستار نیاز داریم، تصریح کرد: بر اساس استاندارد جهانی به ازای هر بیمار باید 2 تا 3 پرستار داشته باشیم که این استاندارد در کشور بین یک تا یک دهم است و نشان دهنده آن است که ایران در این زمینه با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد.

خضری با تاکید بر اینکه برای جذب نیروی انسانی باید مجوز استخدام از سوی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی صادر شود‌، افزود:‌ لذا باید دست وزارت بهداشت باز گذاشته شود تا بر اساس فراخوان عمومی و برگزاری آزمون جذب نیروی انسانی اعم از پرستار، ماما و پزشک را شاهد بود.

وی تاکید کرد:‌ البته ناگفته نماند که با جذب نیروی انسانی فشارهای مالی زیادی به دولت تحمیل می‌شود اما به هرحال اجرای طرح تحول سلامت نیازمند اقدامات بزرگ است و باید برای به نتیجه رسیدن این طرح گام‌های اساسی برداشت.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس نهم، ادامه داد: به طور حتم فشار کاری زیادی که بر کادر درمان وارد می‌شود تبعات منفی از جمله ارایه نامطلوب خدمات را به همراه دارد که همین عامل موجب نارضایتی بیماران خواهد شد.

کمبود 45 تا 47 هزار تخت بیمارستانی

این نماینده مردم در مجلس نهم، معضل کمبود تخت‌های بیمارستانی را از دیگر معضلات حوزه سلامت برشمرد و تصریح کرد: امروزه در سطح کشور بین 45 تا 47 هزار با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستیم که این تعداد رقم بسیار زیادی است و اگر بخواهیم با منابع وزارت بهداشت تعداد تخت‌های بیمارستانی را افزایش دهیم تنها موفق به افزودن  4 تا 5 هزار تخت بیمارستانی در طول یک سال خواهیم بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ با توجه به اهمیت افزایش تخت‌های بیمارستانی به نظر می‌رسد باید خیرین سلامت وارد عمل شده و به رفع معضل کمبود تخت‌های بیمارستانی کمک کنند چراکه وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند کمبود تخت‌های بیمارستانی را جبران کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha