معاون پرستاری وزیر بهداشت جذب هیئت علمی بالینی را از برنامه های سال جاری معاونت پرستاری عنوان کرد و گفت: علاوه بر این گسترش انجمن های علمی پرستاری و راه اندازی دوره های کوتاه مدت منجر به گواهی در عرصه بهداشت و ارائه خدمات از دیگر برنامه های مورد توجه است.

سلامت نیوز:معاون پرستاری وزیر بهداشت جذب هیئت علمی بالینی را از برنامه های سال جاری معاونت پرستاری عنوان کرد و گفت: علاوه بر این گسترش انجمن های علمی پرستاری و راه اندازی دوره های کوتاه مدت منجر به گواهی در عرصه بهداشت و ارائه خدمات از دیگر برنامه های مورد توجه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، محمد میرزابیگی در دیدار نوروزی با هیئت رئیسه دانشکده پرستاری و مامایی تهران ضمن اشاره به شروع سال 94 با نام حضرت زهرا (س) گفت: سالی که با نام و وجود ایشان آغاز می شود انشالله که سالی پر برکت خواهد بود. نعمات خداوندی از جمله بارش باران در روزهای آغازین سال و توفیقات سیاسی کشور نشانه های بسیار خوبی است.

وی معاونت پرستاری را ذره ای از اقیانوس بزرگ پرستاری دانست و اظهار داشت: ما از شما انرژی می گیریم و از شما کمک می خواهیم تا نظام سلامت، فعل مراقبت پرستاری و در گام بعدی پرستاری به سر منزل مقصود برسد.

معاون پرستاری تدوین برنامه را بهانه ای برای تعیین مسیر برای رسیدن به هدف دانست و گفت: مهم نقشی است که از ما به یاد می ماند که امیدواریم به تاسی از شما که در جبهه آموزش و عملی تلاش می کنید؛ خداوند توفیق بهره برداری دهد.

وی ضمن تائید اهمیت این مسئله در آموزش بالینی دانشجویان، جذب هیات علمی بالینی را از برنامه های سال جاری معاونت پرستاری دانست و جذب هیات علمی بالینی، گسترش انجمن های علمی پرستاری و راه اندازی دوره های کوتاه مدت منجر به گواهی در عرصه بهداشت و ارائه خدمات را به عنوان سه برنامه مورد توافق های این معاونت در ارتباط با دانشکده ها برشمرد.

معاون پرستاری افزود: در حال حاضر نیروی انسانی مطابق با آنچه نیاز کشور است نداریم و پیشنهاد شده است تا برای تامین نیروی مورد نیاز برای ارائه خدمت در سطح پیشگیری و بهداشت با همکاری دانشکده ها دروسی به صورت اختیاری در سال آخر دوره کارشناسی قرار داده شود تا نیروی کارشناس، تبحر لازم را برای کار در سطح یک داشته باشد.

دکتر محمد علی چراغی، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز ضمن تبریک سال جدید؛ سال همدلی و همزبانی و اتفاقات خوب سیاسی کشور، گفت: این که مردم احساس آرامش می کنند، حس خوبی در جامعه ایجاد می کند و این بسیار خوشحال کننده است.

وی تعهد حرفه ای، استعلای آموزش، بالین و پژوهش در پرستاری و مامایی را شعار سال دانشکده پرستاری و مامایی تهران عنوان کرد و آموزش مداوم پرستاری و مامایی، آموزش ضمن خدمت و تدوین کریکولوم های آموزشی که منجر به مدرک در سطح بین المللی و ملی می شود را جزء برنامه های مصوب دانشکده دانست.

دکتر چراغی به راه اندازی ایستگاه سلامت به عنوان یکی از پروژه های اصلی دانشکده اشاره کرد و گفت: اگر این ایستگاه شکل بگیرد آموزش به بیمار، تحقیق و ارائه خدمت به صورت مستقیم حتی در بخش توانبخشی اتفاق خواهد افتاد.

وی از پروژه شریعتی (همکاری مشترک بین دانشکده پرستاری و مامایی تهران و مرکز آموزشی درمانی شریعتی) به عنوان مهم ترین دستاورد دانشکده در جهت ارتقای آموزش بالینی در سال گذشته یاد کرد و تغییر برنامه آموزش کارشناسی ارشد و دکتری را از برنامه های دانشکده دانست.

دکتر چراغی دانشکده پرستاری و مامایی تهران را منشا مدیریت تغییر دانست و با اشاره به برنامه های مصوب معاونت پرستاری به عنوان اسناد بالادستی آن را منبع ارجاع دانشکده در برنامه های خود دانست.

نسبت به بهداشت مردم متعصب و مقتدر هستیم

دکتر سادات سید باقر مداح؛ مادر پرستاری نوین ایران نیز در این دیدار ضمن تائید نقش دانشکده پرستاری و مامایی تهران در مدیریت تغییر، گفت: مدیریت تغییر از دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع می شود؛ دانشگاه های خاص می توانند الگوهای خاص بدهند و نشان دهند که دانشگاه مادر هستند.

وی تاکید کرد: معاونت پرستاری فقط برای درمان نیست برای سطح یک (پیشگیری) و سوم (توانبخشی) هم هست. باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد که دانشکده ها تنها پرستار برای بالین تربیت نمی کنند.

دکتر مداح ادامه داد: باید نشان دهیم که نسبت به بهداشت مردم متعصب و مقتدر هستیم و ماموریت اول ما بهداشت است نه درمان زیرا همه جای دنیا به همین صورت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha