یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، گفت: به بیماران مبتلا به آبله مرغان توصیه می‌شود روزانه استحمام کنند و حتما طی ابتلا به این بیماری ناخن‌های خود را کوتاه نگه‌دارند زیرا ممکن است بر اثر خارش زیاد خراشی در پوست ایجاد شود که این مساله زمینه بروز عفونت ثانویه را افزایش می‌دهد.

مصرف استامینوفن در کودکان مبتلا به آبله مرغان، ممنوع!

سلامت نیوز: یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، گفت: به بیماران مبتلا به آبله مرغان توصیه می‌شود روزانه استحمام کنند و حتما طی ابتلا به این بیماری ناخن‌های خود را کوتاه نگه‌دارند زیرا ممکن است بر اثر خارش زیاد خراشی در پوست ایجاد شود که این مساله زمینه بروز عفونت ثانویه را افزایش می‌دهد.

دکتر فیض‌اله منصوری در گفت‌و‌گو با آنا، آبله مرغان را یک بیماری ویروسی خوش خیم و بسیار واگیردار دانست و گفت: آبله مرغان عمدتا در افراد زیر 15 سال بروز پیدا می‌کند و بیشتر در کودکان 5 تا 9 سال دیده می‌شود و در افراد بالای 60 سال به صورت زونا بروز می‌یابد.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری افزود: علائم اولیه این بیماری به صورت تب، ضعف، بی‌حالی، درد شکم و... است و در مدت 24 الی 48 ساعت بثورات پوستی(لکه‌های پوستی) بیماری متظاهر می‌شود و در ظرف 1 الی 2 روز این بثورات پوستی گسترش می‌یابد که ممکن است در برخی افراد بسیار کم و در برخی دیگر تا 2 هزار دانه نیز دیده شود.
وی با بیان اینکه در اکثر موارد آبله مرغان نیاز به درمان ندارد، عنوان کرد: تنها در برخی افراد داروهای ضد خارش تجویز می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پرشکی کرمانشاه با تاکید براینکه مصرف استامینوفن در کودکان مبتلا به این بیماری ممنوع است، اظهار کرد: تنها به این دسته از بیماران توصیه می‌شود روزانه استحمام کنند و حتما طی ابتلا به این بیماری ناخن‌های خود را کوتاه نگه‌دارند زیرا ممکن است بر اثر خارش زیاد خراشی در پوست ایجاد شود که این مساله زمینه بروز عفونت ثانویه را افزایش می‌دهد.

منصوری، بهار و اواخر تابستان را شایع‌ترین فصل بروز این بیماری دانست و یادآور شد: آبله مرغان یک بیماری بسیار واگیردار است که می‌تواند به سرعت به اطرافیان سرایت پیدا کند.در صورت مبتلا شدن اطرافیان بیمار، علائم بیماری در مدت 1 الی 3 هفته بروز پیدا می‌کند بنابراین توصیه می‌شود بیماران و اطرافیان آنها به شدت بهداشت فردی را رعایت کنند.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در پایان خاطرنشان کرد: بر خلاف باور عمومی مردم بروز این بیماری در زنان باردار بسیار خطرناک نیست به گونه‌ای که می‌توان گفت آسیبی که ممکن است به جنین وارد شود کم‌تر از یک درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha