هزینه تأمین دارو،عمده ترین بخش هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج است، داروهایی که گاه قیمت هر کدام از آنها به چند میلیون تومان هم می‌رسد اما آن‌طور که رئیس سازمان غذا و داروخبر می‌دهد،کاهش بودجه وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تأثیری در حمایت دولت از تأمین هزینه‌های دارویی بیماران صعب‌العلاج نخواهد داشت و پوشش بیمه‌ای 300قلم داروی بیماران صعب‌العلاج در سال 94 نیز ادامه می‌یابد، ضمن آنکه فرانشیز بیماران و سهمی که آنها بابت هزینه دارو پرداخت می‌کنند،همان 30درصد قبلی خواهد بود.

سلامت نیوز:هزینه تأمین  دارو،عمده ترین بخش هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج است، داروهایی که گاه قیمت هر کدام از آنها به چند میلیون تومان هم می‌رسد اما آن‌طور که رئیس سازمان غذا و داروخبر می‌دهد،کاهش بودجه وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تأثیری در حمایت دولت از تأمین هزینه‌های دارویی بیماران صعب‌العلاج نخواهد داشت و پوشش بیمه‌ای 300قلم داروی بیماران صعب‌العلاج  در سال 94 نیز  ادامه می‌یابد، ضمن آنکه  فرانشیز بیماران و سهمی که آنها بابت هزینه دارو پرداخت می‌کنند،همان 30درصد قبلی خواهد بود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران،دکتر رسول دیناروند در پاسخ به این سؤال که آیا در سال 94 پوشش بیمه‌ای داروها تغییر می‌کند و مناسب تر می‌شود، می‌گوید: خیر. متأسفانه در سال 94 همه اعتبارات مورد نیاز را فراهم نکرده‌ایم  و وزارت بهداشت  به سازمان‌های بیمه گر بدهکار است. در واقع به همان میزان که نتوانستیم تخصیص اعتبارات یارانه‌ای دارو را داشته باشیم به همان میزان به سازمان‌های بیمه گر حدود 300میلیارد تومان بدهکار هستیم. نزدیک به  100میلیارد تومان آن بزودی پرداخت می‌شود و 200میلیارد تومان آن هم تا پایان اردیبهشت از محل اعتبارات سال 94 پرداخت می‌شود.او با تأکید بر اینکه سیاست وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی  حفاظت و حمایت مالی از بیماران است،  درباره احتمال در نظر گرفتن  جایگزین بودجه می‌گوید: برای اینکه پرداختی بیماران بویژه بیماران صعب‌العلاج در تأمین هزینه‌ داروهای‌شان بیشتر نشود، سازمان غذا و دارو باید  از محل صرفه‌جویی یا حتی جابه‌جایی اعتبار در وزارت بهداشت این کمبود را جبران کند در واقع تلاش ما این است تا به‌حمایت هایی که در یک یا دو سال اخیر از بیماران صعب‌العلاج داشته‌ایم، آسیبی وارد نشود.


دیناروند می‌افزاید: شکی نیست که کاهش بودجه در خدماتی که ارائه می‌دهیم، تأثیر خواهد گذاشت البته این کاهش به اندازه‌ای نیست که نتوان آن را مدیریت کرد زیرا اولویت ما آسیب نرسیدن به حمایت‌ها است و از محل صرفه‌جویی،حمایت از بیماران صعب‌العلاج ادامه خواهد یافت. به عبارت دیگر هم داروهای یارانه‌ای و هم 300قلم دارویی که مشمول تفاهمنامه با بیمه‌ها هستند و زیر پوشش 90درصدی بیمه‌ها قرار دارند، چنانچه برخی از این دارو‌ها مشمول  تفاهمنامه  بیمه‌ها هم   نباشند، 300قلم داروی بیماران خاص زیر پوشش 70 درصدی بیمه‌ها قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha