کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات نظام پزشکی گفت:اگر حضور پزشکان در انتخابات نظام پزشکی اندک باشد مدیریت حاکم تداوم خواهد داشت، اما مشارکت گسترده جامعه پزشکی در این انتخابات به پیروزی اطلاح طلبان منجر خواهد شد.

دکتر علی تاجرنیا در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت:در این دوره از مدیریت سازمان نظام پزشکی، متاسفانه از ظرفیت های قانونی آن به خوبی استفاده نشد که به نظر من دو عامل مهم در آن بسیار موثر بود یکی خلاصه شدن تمام فعالیت های سازمان به بحث تعرفه بخش خصوصی که تمام وقت نظام پزشکی را به خود اختصاص داد و از توجه به مسائل دیگر باز داشت و دیگری نگاه سیاسی به اختیارات سازمان نظام پزشکی و نوع تعاملش با وزارت بهداشت که موجب شد اختلافات موجود در فراکسیون اصول گرایان به حوزه نظام پزشکی هم کشیده شود.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که باید مثل بسیاری از اصناف دیگر نگاه صنفی بر آن حاکم باشد اما چون سلامت یک مساله عمومی است در دموکرات ترین سیستم های سیاسی دنیا نیز از نظارت و حمایت های دولتی برخوردار است.

این عضو شورای عالی نظام پزشکی خاطر نشان کرد : نظام پزشکی باید آیینه تمام نمای پزشکان کشور باشد و البته در راستای حفظ حقوق مردم نیز تلاش کند. در دو دوره قبل متاسفانه سازمان نظام پزشکی سیاسی شده و از انجام وظایف صنفی خود به شکل مطلوب بازماند . البته این به معنی عدم حضور افراد سیاسی در سازمان نظام پزشکی نیست اما باید حضورشان در خدمت فعالیت های صنفی قرار بگیرد.

وی در پایان تاکید کرد مدیریت فعلی سازمان تصمیم اش بر ابقای مجموعه حاکم است، لذا آنان خواهان مشارکت کم و انتخابات مطمئن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha