چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 14543

امروزه با کاهش پیچیدگی کاربری دستگاه‌های پزشکی و نیز ارتقای سطح آگاهی های مردم، وابستگی به دستگاهها و تجهیزات پزشکی در منزل افزایش پیدا کرده است؛ به نحوی که بسیاری از متخصصان به جهت کنترل بهتر روند بیماری، وجود دستگاه‌های پزشکی در منزل را جزئی از اقدامات ضروری و حیاتی برمی‌شمارند، اما آنچه که گاهی در این میان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد آن است که این‌گونه دستگاه‌ها نیز همچون سایر ابزارآلات، دچار نقص فنی می‌شوند.

دکتر ایرج خسرونیا، رییس جامعه متخصصین داخلی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب،افزود: توجه به نقص فنی این نوع دستگاه‌ها ضروری است. به عنوان مثال، معیوب بودن دستگاه‌های تست قند خون، می‌تواند برای بیماران دیابتی فاجعه آفرین باشد؛ چرا که ممکن است بر اثر تشخیص نادرست بیمار از میزان قند خون، علاوه بر ایجاد اخلال در سیر کنترل بیماری، فرد دیابتی با تزریق انسولین اضافه، دچار کما شود.

وی با توصیه به بیماران در خصوص توجه جدی به تاییدیه وزارت بهداشت و هولوگرام مربوطه جهت اطمینان از کیفیت و اصالت دستگاه‌ها گفت: یکی دیگر از شیوه های کنترل و تضمین ایمنی دستگاههای پزشکی خانگی، توجه بیماران به میزان حمایت سازمانهای بیمه‌گر در قالب خدمات بیمه مسوولیت است. در واقع با استفاده از بیمه مسوولیت، هم جبران خسارات احتمالی مقدور است و هم اطمینان خاطر و آرامش بیمار در خصوص کیفیت کارکرد دستگاه حاصل می‌شود.

خسرونیا همچنین در خصوص دستگاه‌های وارداتی گفت: علاوه بر آنچه که برشمردیم توجه به نام شرکت وارد کننده و تلفن‌های تماس آن جهت ردیابی خدمات پس از فروش، پاسخگویی به سوالات احتمالی و نیز تامین لوازم جانبی و یکبار مصرف دستگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha