شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 145519

مردم زنجان که به دلیل افت 12 درجه ای دما شبی سرد توام با وزش باد را سپری کردند اوایل صبح امروز /شنبه/ پنجم اردیبهشت نیز شاهد ریزش برف بودند.

سلامت نیوز: مردم زنجان که به دلیل افت 12 درجه ای دما شبی سرد توام با وزش باد را سپری کردند اوایل صبح امروز /شنبه/ پنجم اردیبهشت نیز شاهد ریزش برف بودند.

وزش باد که از روز دوشنبه هفته گذشته در زنجان آغاز شده بود روز گذشته نیز با شدت بالا نقاط مختلف این استان را در نوردید و با افت دما مردم این منطقه مجبور به استفاده از لباس های گرم شده و مجدد سیستم های گرمایشی منازل را راه اندازی کردند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: به دلیل افت دما، صبح امروز بارش ها در نقاط مختلف این استان به صورت برف بود و پیش بینی می شود اوایل صبح فردا /یکشنبه/ دمای حداقل کاهش یافته و در برخی نقاط میزان آن به صفر و حتی زیر صفر نیز برسد.

سونا صرفی در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل افت دما در زنجان، احتمال سرمازدگی باغات میوه در این استان وجود دارد و لازم است باغداران از امشب تا فردا صبح اقدامات پیشگیرانه را به عمل آورند.

وی با بیان اینکه از ظهر فردا /یکشنبه/ دمای هوا در زنجان روند افزایشی به خود خواهد گرفت اظهار کرد: امروز احتمال وزش باد شدید در زنجان می رود و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز بارندگی نخواهیم داشت.

صرفی میزان دما فعلی شهر زنجان را سه درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت 12 درجه کاهش نشان می دهد.

کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته خدابنده با دمای صفر سردترین نقطه و ماهنشان نیز با 25 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم ترین نقطه این استان بودند.

صرفی یادآور شد: روز چهارشنبه هفته گذشته، بیشترین سرعت وزش باد با 28 متر بر ثانیه (95 کیلومتر بر ساعت) مربوط به شهرستان خدابنده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha