عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر حمایت از حقوق کودکان، تصریح کرد: حمایت از کودکانی که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند از طرف سازمان‌های حمایتی ضروری است و عدم توجه به حقوق کودکان موجب هدررفت نیروی انسانی کشور است.

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر حمایت از حقوق کودکان، تصریح کرد: حمایت از کودکانی که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند از طرف سازمان‌های حمایتی ضروری است و عدم توجه به حقوق کودکان موجب هدررفت نیروی انسانی کشور است.

عباس صلاحی در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از اینکه کودکان خیابانی و کار تهدیدی برای سلامت جامعه هستند، گفت: این کودکان انواع مشکلات اجتماعی را برای جامعه به وجود می‌آورند لذا نهادهای متولی و مسئول باید همکاری و حمایت های لازم را جهت ساماندهی آنها به عمل آورند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قوانین حمایت از کودکان، بیان کرد: چون در قانون اساسی کشور، قوانین حمایت از کودکان داریم لذا اگر تخلفی در خصوص کودکان صورت گیرد باید آن تخلف بررسی، پیگیری و با آن برخورد قانونی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: اگر در جامعه تخلفی در خصوص کودکان صورت گیرد و از کودکان سوء استفاده شود دلیلی بر این نمی شود که قوانین حمایت از کودکان نداریم.

صلاحی با تاکید بر اینکه با افرادی که از کودکان سوءاستفاده می‌کنند باید برخورد جدی شود، گفت: استفاده غیرقانونی از کودکان باید پیگیری و با این افراد به شدت برخورد شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، تصریح کرد: متاسفانه با وجود قوانین حمایت از کودکان در برخی از موارد حمایت‌های قانونی و اجتماعی در کشورمان از کودکان کمرنگ است و در نحوه صحیح اجرای قانون ضعف و مشکلاتی وجود داشته است  لذا امیدواریم که با حمایت های قانونی شرایط بهتری برای کودکان آسیب دیده، بدسرپرست و کار در جامعه فراهم شود.

وی با اشاره به وظیفه سازمان ها در خصوص کودکان آسیب دیده، بیان کرد: سازمان بهزیستی وظیفه دارد که از این کودکان حمایت های لازم را به عمل آورد و ساماندهی و جمع آوری کودکان کار را در دستور کار خود قرار دهد و همچین سازمان شهرداری باید در ایجاد سرپناه و امکانات رفاهی برای این کودکان نهایت تلاش خود را  کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش قوه قضائیه و دادگستری در مورد کودکان آسیب‌دیده، گفت: چون سوءاستفاده از کودکان جرم است و این‌گونه کودکان در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، بنابراین با توجه به نبود شاکی و حامی خصوصی این دو نهاد باید به عنوان مدعی‌العموم از افرادی که از این کودکان سوءاستفاده می‌کنند شکایت کنند یعنی در واقع اعلام جرم را باید خود قوه قضائیه و دادگستری انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha