یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 145708

الگوی خرج كردن و پس‌انداز كردن در هر گروه سنی یا طبقه‌اجتماعی متفاوت است. كودكان،‌ جوانان و نوجوانان هركدام نیازهای خاص خود را دارند و به گونه‌ای متفاوت خرید می‌كنند. به همین دلیل لازم است برای شناختن مفهوم پس‌انداز با آنها همراه شوید.

سلامت نیوز:الگوی خرج كردن و پس‌انداز كردن در هر گروه سنی یا طبقه‌اجتماعی متفاوت است. كودكان،‌ جوانان و نوجوانان هركدام نیازهای خاص خود را دارند و به گونه‌ای متفاوت خرید می‌كنند. به همین دلیل لازم است برای شناختن مفهوم پس‌انداز با آنها همراه شوید.

زمانی‌که بچه‌ها به سن بلوغ می‌رسند، اغلب خرج‌کردن را از پس‌انداز کردن بیشتر دوست دارند. (بچه‌های خیلی زیادی در این سن علاقه به خرید دارند). حتی اگر اینگونه به نظر می‌رسد که فرزندتان گوش نمی‌دهد، به صحبت کردن در مورد اهمیت پس انداز کردن ادامه دهید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند،در مورد تبلیغات و این‌که چگونه بچه‌ها را هدف قرار می‌دهند تا پول خرج کنند، حرف بزنید. به‌ آنها کمک کنید پیام‌هایی که به بچه‌ها برای خرید حمله می‌کند را حس کنند. آنها را تشویق کنید تا به جای خرج کردن سریع پول آن را پس‌انداز کنند. آنان را ترغیب کنید تا ببینند چگونه پس‌انداز درست با تمام استراتژی استفاده درست از پول مطابقت دارد.


به آنها نشان دهید چگونه پس‌انداز می‌کنید و چگونه این پول به شما کمک می‌کند تا به اهداف مالی که از طریق دیگر نمی‌توانید دست پیدا کنید، برسید. مثلا برای یک لباس زیبای فاخر یا برای شام بیرون از منزل پس‌انداز کنید.
وقتی‌سال جدید تحصیلی رسید بودجه‌ای برای خرید در نظر بگیرید. برای او واضح توضیح دهید چه چیزهایی را با این پول می‌خرید و برای خرید چه چیزهایی باید پس‌انداز کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha