پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 146258

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهره‌برداری یک‌هزار خانه بهداشت در نیمه اول سال 94 خبر داد.

سلامت نیوز: معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهره‌برداری یک‌هزار خانه بهداشت در نیمه اول سال 94 خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آریا، دکتر سیاری درباره اقدامات وزارت بهداشت درخصوص ساخت خانه‌های بهداشت گفت: قرار بود دو هزار خانه بهداشت بسازیم که تعداد هزار خانه به بهره برداری رسید و هزار خانه بهداشت دیگر نیز در نیمه اول سال 94  به بهره برداری می‌رسد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره چگونگی اجرای برنامه پزشک خانواده در سال 94 افزود: در برنامه پزشک خانواده اولویت اول روستا بود که برای 23 میلیون نفر جمعیت روستایی و همچنین در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، هشت اقدام مهم را در قالب این برنامه انجام داده ایم.
دکتر سیاری با بیان اینکه این برنامه‌ها در آینده نیز ادامه می‌یابد، گفت:‌ امسال برای بیش از 10 میلیون نفر در حاشیه شهر‌ها و پنج میلیون نفر در شهر های زیر 50 هزار نفر برنامه پزشک خانواده را اجرایی می کنیم و خدماتی شامل مراقبت‌های اولیه، مراقبت مادر، کودک و سالمندان برای آنان ارائه خواهد شد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: تا کنون برنامه تامین مراقبت های اولیه بهداشتی برای جمعیت حاشیه نشین در سه استان خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و البرز اجرا شده است و تا پایان شهریور در سایر استان ها نیز اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha