یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 146502

سلامانه : یکی از آسان‌ترین و سالم‌ترین راه‌ها برای گرم ماندن در روزهای سرد و مناطق کوهستانی خوردن غذاهای گرم کننده به میزان بیشتر است. دانه‌ها، آجیل، جو، سیر و پیاز نمونه‌های سنتی چنین غذاهایی هستند.

سلامت نیوز: سلامانه : یکی از آسان‌ترین و سالم‌ترین راه‌ها برای گرم ماندن در  روزهای سرد و مناطق کوهستانی خوردن غذاهای گرم کننده به میزان بیشتر است. دانه‌ها، آجیل، جو، سیر و پیاز نمونه‌های سنتی چنین غذاهایی هستند.

به گزارش سلامانه، اما natural news در گزارش اخیر خود به محبوب‌ترین و در دسترس‌ترین ادویه‌هایی پرداخته است که مصرف آن‌ها می‌تواند اثر بسیار خوبی در گرم کردن بدن داشته باشند:

هل: دانه‌های خوشبو و معطر این گیاه محبوب که بومی هند جنوبی و سری لانکا است بیش از همه به دلیل تراکم بالای سینئول طبیعی موجود در آن شناخته شده است. سینئول به عنوان یک عامل خلط آور اثری تحریک کننده برای ریه‌ها دارد و به تلطیف احتقان ماده مخاطی ریه و مجاری تنفسی کمک می‌کند و به دنبال آن درجه حرارت بدن را بالا می‌برد. هل همچنین تحریک کننده سیستم هاضمه است و به دفع گازهای بدن کمک می‌کند.

دارچین: فعل و انفعالات قابض تانن‌های موجود در دارچین اثری خشک کننده و تقویت کننده بر غشاهای مخاطی بدن ما دارند که منجر به بالا رفتن درجه حرارت می‌شوند. علاوه بر این دارچین یک ضد انعقاد طبیعی است که می‌تواند گردش خون را افزایش دهد و فعالیت سوخت و سازی را بالا ببرد.

زردچوبه: این ادویه نیز مانند دارچین سرشار از تانن‌های قابض است که به سفت کردن بافت‌ها و جذب آب بیشتر از بدن کمک می‌کند. این کار به یک اثر خشک کنندگی منجر می‌شود که دمای کلی بدن ما را افزایش می‌دهد. علاوه بر این زردچوبه حاوی ترکیبی فعال به نام کورکومین است که بر اساس مطالعات در طبیعی ساختن گردش خون و افزایش سلامت رگ‌های خونی مؤثر است.

زنجبیل: اگرچه این گیاه بیش از همه به دلیل درمان حالت تهوع و ناراحتی معده مشهور است ساقه زیر زمینی گیاه زنجبیل به دلیل تراکم بالای روغن‌های گرما زا به نام گینجرول تأثیر گرمابخشی قابل توجهی دارد. زنجبیل هم به دلیل هم خانواده بودن با دارچین و زردچوبه گردش خون را به تمامی بخش‌های بدن افزایش می‌دهد.

فلفل: فلفل کائن که به نام ادویه گینه نیز شناخته می‌شود عضوی از خانواده تاجریزان است و معمولاً به شکل پودر مصرف می‌شود. گرمای ویژه و اثرات گرمابخشی این ادویه را که از تمامی دیگر فلفل‌های قرمز بیشتر است به سطح بالای ترکیب فعالی به نام کپسایسین نسبت می‌دهند. به طوری که محققان مصرف آن را با افزایش میزان سوخت و ساز و دمای بدن مرتبط دانسته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha