بیمارستانی در انگلیس با استفاده از یک فناوری پیشرفته موفق شده است، ریه های اهدایی را به مدت 24 ساعت در خارج از بدن فعال نگه دارد.

سلامت نیوز: بیمارستانی در انگلیس با استفاده از یک فناوری پیشرفته موفق شده است، ریه های اهدایی را به مدت 24 ساعت در خارج از بدن فعال نگه دارد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی هلث، این فناوری که سیستم مراقبت از اعضای بدن (OCS) نامیده می شود می تواند ریه های شخص اهدا کننده را برای یک روز در حال تنفس و در همان شرایط بدن نگه دارد.

به این صورت که ریه ها در یک جعبه پلاستیکی مهر و موم شده قابل حمل قرار می گیرند؛ از سوی دیگر در داخل این جعبه پمپی تعبیه شده است که خون رسانی مداوم به ارگان را تامین می کند.

همچنین این جعبه دارای یک ونتیلاتور (دستگاهی که کار تنفس را برای بیماران انجام می دهد) است که ریه ها را پر و خالی می کند.

کارشناسان پزشکی می گویند:این ابداع راه را برای امکان پیوند ریه ها در مسافت های طولانی فراهم می کند، به طوریکه وضعیت ریه در انتهای این سفر طولانی برای پیوند به اندازه کافی خوب می ماند.

این فناوری اکنون در بیمارستان Royal Brompton and Harefield لندن استفاده می شود؛ این بیمارستان سال گذشته فناوری دیگری معرفی کرده بود که به زنده نگه داشتن قلب های اهدایی کمک می کرد.

کارشناسان پزشکی می گویند:این موفقیت می تواند شمار پیوندهای ریه را که هر سال انجام می شود، دو برابر سازد.

ارگان های اهدایی معمولا در یک جعبه سرد نگاه داشته می شوند که اطراف آن پر از یخ است ؛ این کار به این دلیل انجام می شود تا ارگان های اهدایی در زمان انتقال میان بیمارستان ها قبل از عمل جراحی پیوند، خراب نشوند.
این روش اجازه می دهد که ارگان ها فقط برای حداکثر 6 ساعت در خارج از بدن زنده بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha