متخصص زنان و فلوشیپ نازایی با بیان اینكه افراد بین 25 تا 40 سال برای استفاده از روش‌های تنظیم خانواده، بیشترین مراجعه را به پزشك دارند، گفت: باید با كنترل صحیح از بارداری‌های ناخواسته جلوگیری شود.

ساغر صالح‌‌پور در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: به طور كلی تنظیم خانواده فقط كنترل بارداری نیست، بلكه برنامه‌ای صحیح برای باردار شدن است.
وی افزود: خانواده‌هایی كه صاحب فرزند نمی‌شوند، به درمان نازایی نیاز دارند؛ همچنین خانواده‌هایی كه دارای فرزند هستند، باید تنظیم خانواده را رعایت كنند.
صالح‌‌پور در ادامه تصریح كرد: سقط جنین‌های غیرقانونی، عوارض خطرناكی از جمله عفونت‌های شدید، ناباروری، از دست دادن رحم و گاهی مرگ مادر را در پی دارد.
وی با تاكید بر اینكه خوردن قرص‌های LD و HD هیچ ارتباطی با نازایی ندارد، خاطرنشان كرد: كسانی كه با مصرف این قرص‌ها از نازایی در آینده دارند، سخت در اشتباهند.
این متخصص زنان و فلوشیپ نازایی افزود: بعد از قطع قرص به دلیل اینكه تخمگذاری به صورت نرمال صورت نمی‌گیرد، ممكن است این افراد تا شش ماه باردار نشوند؛ اما درصد ناباروری با خوردن قرص‌های LD و HD صفر است.
وی در پایان یادآور شد: در روش‌های پیشگیری به صورت طبیعی 30 درصد احتمال شكست وجود دارد و ممكن است كه فرد باردار شود؛ اما در روش استفاده از IUD به دلیل اینكه ممكن است در لوله رحم چسبندگی ایجاد شود، درصد نازایی كمی بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha