یکی از سه کارگر آسیب‌دیده مجتمع فولاد خراسان شب گذشته در بیمارستان امام رضا(ع) شهر مشهد درگذشت.

سلامت نیوز: یکی از سه کارگر آسیب‌دیده مجتمع فولاد خراسان شب گذشته در بیمارستان امام رضا(ع) شهر مشهد درگذشت.

دکتر علی احمد‌آبادی، جراح بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد که درگیر درمان این سه کارگر بوده در گفت‌و‌گو با آنا درباره وضعیت جسمانی این کارگران سانحه‌ دیده گفت: سوختگی این افراد شدید بود و به ترتیب شدت مصدومیت 30، 85 و 90 درصد سوختگی داشتند که متاسفانه کارگری که دچار سوختگی 90 درصدی بود شب گذشته (شنبه شب) بر اثر آسیب شدید استنشاقی جان سپرد.

سه‌شنبه شب هفته گذشته ماده مذاب در واحد ریخته‌گری مجتمع فولاد خراسان به روی سه کارگر ریخت و آنها را دچار سوختگی شدید کرد. پزشک بیمارستان امام رضا(ع) از اعلام نام این کارگر جان‌‌باخته امتناع کرد.

او از نوع ماده‌ای که باعث این سوختگی شده نیز ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: این سوختگی‌ها به خاطر تماس با مواد مذاب با درجه حرارت بالا روی داده است اما درباره نوع ماده مذاب، کارشناسان باید نظر بدهند.

دکتر احمدآبادی درباره دو مصدوم دیگر این حادثه گفت: مصدومی که سوختگی 85 درصد دارد در بخش آی سی یو تحت نظارت قرار دارد و کارگر مصدوم دیگر هم که وضعیت بهتری دارد در بخش سوختگی بستری است. در حال حاضر همکاران ما در بخش‌های گوناگون در تلاش برای بهبود وضعیت این دو مصدوم هستند.

از سوی دیگر جمعی از کارگران مجتمع فولاد خراسان در نامه‌ای به دادستان شهر نیشابور از او خواسته‌اند که درباره حوادث کار در این شهر تنها به گزارش کارفرمایان اکتفا نکند و خود به عنوان مدعی‌العموم به طور مستقیم وارد بررسی این حوادث شود.

در این نامه با اشاره به مرگ کارگر نمونه امسال که چند روز پیش به خاطر یک حادثه کار در یکی از شهرک‌های صنعتی اطراف شهر نیشابور روی داده است، از نبود امکانات پزشکی مورد نیاز برای درمان سریع مصدومان این شهر و اعزام آنها به شهر مشهد گلایه کرده‌اند.

کارخانه فولاد خراسان یکی از قطب‌های اصلی فولاد کشور است که در حدود 5 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha