متخصص بيماري‌هاي اعصاب و روان:

عوارض سوء مصرف داروي ترامادول خطرناک‌تر از ترياک است

۱۳۸۷/۱۱/۱۴ - ۱۱:۴۰ - کد خبر: 14912
عوارض سوء مصرف داروي ترامادول خطرناک‌تر از ترياک است
دکتر عليرضا حاج سيد جوادي، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي قزوين در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهميت آشنايي مردم و پزشکان باعوارض داروي ترامادول و قرص‌هاي روانگردان افزود: شايع‌ترين نوع اين قرص‌ها از نوع محرک و توهم زايي به نام اکستازي از گروه متامفتامين‌هاست که 45 دقيقه پس از استفاده از اين قرص‌ها، علايم آن بروز کرده و سه تا شش ساعت پس از مصرف آثارش در بدن باقي مي‌ماند.

وي با اشاره به عوارض خطرناک مصرف قرص‌هاي روانگردان، گفت: با مصرف اين قرص‌ها، فرد دچار توهم بينايي و شنوايي شده و در ادراکات و حواس پنجگانه وي اختلاتي ايجاد مي‌شود. همچنين افزايش فشارخون و بالا رفتن درجه حرارت بدن باعث فشار به اعصاب و قلب شده و منجر به سکته هاي قلبي و مغزي مي‌شود.

وي در ادامه به خطرات سوء مصرف داروي ترامادول اشاره کرد وگفت: سوء مصرف اين دارو عوارضي خطرناکتر از ترياک دارد.

حاج سيد جوادي بيان داشت: اين دارو در اثر مصرف بدون دستور پزشک اعتياد آور و تشنج زا بوده که در بعضي موارد سم زدايي بسيار مشکل انجام مي‌شود.

اين متخصص بيماري‌هاي اعصاب وروان به مشکل بودن سم زدايي در اين افراد اشاره کرد و گفت: بسياري از مردم و حتي پزشکان نيز از عوارض خطرناک ترامادول آگاهي كاملي ندارند.

وي در خصوص استفاده از داروهاي روانگردان به ايسنا گفت: فرد حتي با يک بار استفاده از اين دارو معتاد شده و اگر به مدت سه روز استفاده كند، دچار آسيب‌هاي ماندگار مغزي مي‌شود.

به گفته اين متخصص، استفاده پياپي اين دارو باعث تخريب سلول‌هاي مغزي و ايجاد سندروم بي انگيزگي در فرد شده و از بعد رواني مشکلات جدي را به دنبال خواهد داشت.
نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
0.41523s, 19q