گاهی به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که گویی هیچ محدودیت زمانی نداریم و هرچقدر که نیاز باشد وقت داریم. همیشه فردایی هم وجود دارد، درست است؟ اما این طرز تفکر اشتباه است.

سلامت نیوز: گاهی به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که گویی هیچ محدودیت زمانی نداریم و هرچقدر که نیاز باشد وقت داریم. همیشه فردایی هم وجود دارد، درست است؟ اما این طرز تفکر اشتباه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت نیکو، در حال انجام کار باشید یا در حال تفریح و سرگرمی، بهترین کاری که می‌توانید برای زندگی خود انجام دهید این است که با دقت به این مسئله مهم فکر کنید که زمان خود را چگونه می‌گذرانید.

در ادامه به عواملی اشاره‌شده است که مانع موفقیت شما می‌شوند:

فرار از مشکلات

دیر یا زود، دیگر راهی برای فرار کردن وجود نخواهد داشت و شما مجبور خواهید بود تا با مشکلات خود مواجه شوید. سعی کنید با واقعیت کنار بیاید و راهی مناسب برای حل مشکلات خود بیابید.

مغلوب مشکلات شدن

همه ما در مسیر دستیابی به اهداف خود، گاهی علی‌رغم تلاش‌های فراوان با شکست‌هایی مواجه می‌شویم. اگر انرژی خود را صرف یافتن راه‌حلی برای رفع مشکل کنید، مسیر درست را خواهید یافت.

به خود دروغ گفتن

حقیقت به شما آزادی می‌بخشد. افکار و اعتقاداتی که انتخاب‌های شمارا محدود می‌کنند حقیقت نیستند و شمارا از درک دیدگاه‌های خود بازمی‌دارند.

ترس

انسان به‌طور طبیعی در زندگی خود  احساس ترس را تجربه می‌کند. بیشتر ما از چیزهایی که قادر به درک آن‌ها نیستیم می‌ترسیم. اگر دلیل اصلی ترس خود را تشخیص دهید، قادر به برطرف ساختن آن‌هم خواهید شد.

منفی نگری

سعی کنید توجه خود را روی مسائل مثبت متمرکز کنید و به‌جایی فکر کردن به مسائلی که مانع پیشرفت شما می‌شوند، مثبت اندیش باشید.

واژه غیرممکن

در مسیر دستیابی به یک هدف، هیچ‌چیزی بدتر از دست کشیدن از تلاش و ناامیدی نیست.

بی‌اراده بودن

موفقیت سهم کسانی می‌شود که سخت تلاش می‌کنند، زمان کافی صرف انجام کارها می‌کنند و هر کاری که لازم باشد را انجام می‌دهند. وقتی شما وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهید، موفقیت خودبه‌خود حاصل خواهد شد.

 درک نکردن دیگران

درک دیگران و مهربانی، مهم‌ترین ویژگی‌های رفتار  شادترین افراد هستند.

عدم برخورداری از تمرکز حواس

وقت خود را هدر ندهید. سعی کنید به‌جای انجام کارهای بی‌مورد، روی کارهای مهمی تمرکز کنید که باعث پیشرفت شما می‌شوند.

خودخواهی

یک فرد واقعاً موفق، همیشه سعی دارد تا اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار دهد و آن‌ها را تحسین کند. چنین فردی  معمولاً از دیگران انتقاد نمی‌کند و از آن‌ها هم توقعی ندارد.

تفکر بیش‌ازحد

هرگز سعی نکنید بیش‌ازاندازه به هر مسئله‌ای فکر کند، خود این کار ممکن است باعث بدتر شدن اوضاع شود.

نادیده گرفتن

به زندگی خود دقت کنید و از خود سؤال کنید آیا کاری که انجام می‌دهید همان چیزی است که به آن نیاز دارید؟ اگر پاسخ منفی است، از نادیده گرفتن خواسته‌ها و نیازهای خود خودداری کنید.

انتقاد

انتقاد از دیگران کار راحتی است، اما نتیجه مثبتی به دنبال نخواهد داشت. تحسین و قدردانی از دیگران تأثیر بیشتری خواهد داشت و به نفع همه است.

مقایسه

فراموش نکنید که هرکسی شرایط منحصر به خود را دارد و با مشکلات خاصی مواجه است. از مقایسه خود با دیگران خودداری کنید، این کار هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.

تأخیر در انجام کارها

به تأخیر انداختن کارها باعث اتلاف وقت ، ایجاد استرس و نگرانی و از دست دادن بسیاری از فرصت‌های حل مسئله می‌شود.

عدم مسئولیت‌پذیری

داشتن تعهد و مسئولیت‌پذیری، اولین گام در موفقیت برای انجام کارهای بزرگ در آینده است.

کمال‌گرایی

کسانی که به‌ندرت دچار اشتباه می‌شود، به‌ندرت هم چیزی را کشف می‌کنند. به‌جای تلاش برای کامل بودن سعی کنید روی انجام کار فعلی خود تمرکز کنید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha