سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 14925

مسئولان پژوهشکده رویان با بیان اینکه چند ماده مصرفی در تحقیقات آزمایشگاهی توسط این پژوهشکده در دست تولید است اعلام کردند: پژوهشکده رویان برای بومی سازی مواد مصرفی تحقیقات خود اولویت بندی کرده که امید می رود بخشی از نتایج این فعالیت تا پایان سال نهایی شود.

دکتر عبدالحسین شاهوردی - معاون پژوهشی پژوهشکده رویان در گفتگو با مهر در خصوص تولید مواد مصرفی تحقیقاتی گفت: پژوهشکده رویان تجربه ای را در زمینه تولید مواد مصرفی تحقیقاتی بدست آورده و در این زمینه اولویت بندی نیز انجام داده است.

وی یادآور شد: این تجربه از آنجا ناشی شد که متوجه شدیم بخشی از هزینه های پژوهشکده صرف خرید مواد مصرفی کلیدی می شود که ما را به خارج از کشور وابسته می کند و در واقع به دلیل تحریم این وابستگی بر روی پژوهش هایی که در رویان انجام می گیرد تاثیر می گذارد.

شاهوردی گفت: پژوهشکده اولویت بندی لازم را برای موادی که بیشترین مورد مصرف را در تحقیقات دارد، انجام داده است. در سال گذشته توانستیم فاکتور رشد فیبروبلاستی را به تولید برسانیم و به وزارتخانه های بهداشت و علوم اعلام کردیم که نتایج این فاکتور رشد با نتایج حاصل از فاکتورهای رشدی که در خارج از کشور وجود دارد قابل رقابت است.

وی اضافه کرد: مقایسه فاکتورهای رشد در رویان انجام شده است و رویان آمادگی دارد که این فاکتور رشد را برای استفاده محققان کشور در اختیار آنها قرار دهد.

شاهوردی با اشاره به صرفه جویی هزینه با تولید مواد مصرفی تحقیقاتی گفت: اگر فاکتور رشد فیبروبلاستی را در رویان تولید نکرده بودیم باید حدود 500 میلیون تومان هزینه برای خرید آنها و استفاده در تحقیقات صرف می کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha