رئیس سازمان محیط زیست اعلام كرد:جمهوری اسلامی ایران توانست از بین 24 كشور منطقه رتبه سوم را از لحاظ شاخص‌های حفاظت از محیط زیست كسب كند.

فاطمه واعظ جوادی امروز در همایش روز جهانی تالاب‌ها با مقایسه وضعیت دوران‌های پیش و بعد از انقلاب از لحاظ حفاظت از محیط زیست
گفت:این دستاورد حاصل تلاش جدی دست اندر كاران این بخش در دوران پس از انقلاب اسلامی است.

جوادی افزود: در دوران طاغوت، سازمان محیط زیست، با‌ عنوان سازمان شكاربانی فعالیت می كرد كه با وقوع انقلاب اسلامی سازمان محیط زیست احیا شد.

وی خاطرنشان كرد: در دوران ستم‌شاهی تنها سه درصد كشور زیر نظر شكاربانی بود كه با وقوع انقلاب اسلامی و تاسیس سازمان محیط زیست،اكنون بیش از 8/7 درصد كشور زیر نظر سازمان محیط زیست محافظت می‌شود.

وی اظهار داشت: در دوران ظالمانه پیش از انقلاب اداره شكاربانی به محلی برای شكار و عیش و نوش شاه و اربابانش اختصاص داشت و هیچ‌گونه اقدامی برای حفاظت از منابع طبیعی كشور صورت نمی‌گرفت، اما به بركت انقلاب هم‌اكنون با وجود رشد دو برابری جمعیت كشور، شاهد نهادینه شدن موضوع حفاظت از محیط زیست در همه بخش‌ها هستیم.

رئیس سازمان محیط زیست كشور گفت: از لحاظ امتیاز‌بندی در طول دولت نهم توانستیم از 100 امتیاز بیش از 6/76 امتیاز را كسب كنیم كه در مقایسه با گذشته شاهد رشد 6/6 امتیازی هستیم.

به گزارش فارس، معاون رئیس‌جمهور در ادامه گفت: در این مدت تلاش‌های خوبی برای جلوگیری از ورود پساب‌های صنعتی به آبراه‌ها به‌ویژه رودخانه كارون انجام شد،به‌ طوری‌ كه با ملزم شدن همه صنایع به راه‌اندازی تصفیه‌خانه به‌ زودی شاهد رهایی این رودخانه از هرگونه آلودگی خواهیم بود.

وی همچنین از نصب بیش از 70 تصفیه‌خانه صنعتی در شهر‌ك‌های صنعتی كشور خبر داد و خاطرنشان كرد: با پیگیری‌های صورت گرفته بیش از 20 تصفیه‌خانه دیگر نیز به ‌زودی در سایر شهرك صنعتی‌ها نصب و راه‌اندازی خواهد شد كه این میزان نسبت به دولت‌ گذشته بیش از 2 برابر رشد را نشان می‌دهد.

واعظ جوادی در ادامه از نصب بیش از 52 ایستگاه سنجش هوا خبر داد و افزود: در دوران ستم‌شاهی مردم هیچ اطلاعی از وضعیت هوا نداشتند اما به بركت انقلاب اسلامی در همه كلان شهر‌ها و مراكز استان‌های كشور به‌ جز معدود شهرهایی، ایستگاه‌های سنجش میزان آلودگی هوا نصب شده و مردم می‌توانند به راحتی از وضعیت هوا اطلاع پیدا كنند.

وی همچنین از بهسازی بیش از پنج پالایشگاه كشور برای كاهش میزان آلودگی هوا خبر داد و گفت : با تلاش سازمان محیط زیست، سرب از بنزین حذف شد و در باره حذف گوگرد گازوئیل نیز تا سال 90 این موضوع نیز تحقق خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha