مدیرعامل كانون هموفیلی ایران گفت: دستورالعمل جدید بیمه خدمات درمانی ایرانیان، روند درمانی بیماران خاص را با مشكل مواجه كرده است.

احمد قویدل در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بالغ بر یك هفته است كه با دستورالعمل جدید بیمه خدمات درمانی ایرانیان، مجموعه بخش‌نامه‌های قبلی در رابطه با صدور دفترچه بیماران خاص ملغی شده و مشكل بزرگی را به بیماران خاص تحمیل كرده است.

وی با بیان اینكه پیش از این بیماران خاص از دو امتیاز مهم برخوردار بودند، گفت: قبل از دستورالعمل جدید وزارت رفاه، دفترچه بیمه برای بیماران خاص به صورت رایگان صادر می‌شد همچنین این بیماران به صورت انفرادی بیمه می‌شدند. اما، با بخشنامه جدید وزارت رفاه تحت عنوان «طرح بیمه ایرانیان»، كلیه بخشنامه‌ها و امتیازات گذشته بیماران خاص لغو شده و از هفته گذشته كلیه بیماران برای تمدید دفترچه‌های خود با مشكل مواجه شده‌اند.

وی گفت: ما معتقدیم كه وزارت رفاه در اجرای این طرح، كارشناسی لازم را انجام نداده است و در شرایطی كه میلیون‌ها دلار خرج بیماران خاص می‌شود، قرار دادن چنین موانعی بر سر راه این بیماران منطقی به نظر نمی‌رسد. همچنین ارجاع این امور به كمیته امداد نیز اشتباه است.

قویدل افزود: در تماس‌های حاصل شده با وزارت بهداشت، این وزارتخانه نیز با اجرای این طرح و لغو امتیازات بیماران خاص مخالف است. بی‌تردید ادامه این روند مشكلات زیادی را در روند درمان بیماران به وجود خواهد آورد.

وی گفت: لازم است در آیین نامه اجرایی بیمه ایرانیان این موضوع مربوط به بیماران خاص پیش بینی شود و یا با اصلاح بخشنامه‌ها، مقدماتی فراهم شود كه بیماران دچار سردرگمی نشوند.

مدیرعامل كانون هموفیلی ایران با بیان این كه در این زمینه اعتراض رسمی انجمن‌های حامی بیماران خاص را به اطلاع مسوولان می‌رسانیم، گفت: این امر دومین اقدام كارشناسی نشده در رابطه با بیماران خاص است. قطع كمك‌ها به انجمن‌های حامی بیماران خاص طی دو سال گذشته نیز نه تنها میزان حمایت انجمن‌ها را كاهش داده بلكه هزینه‌های بیشتری را به دولت تحمیل كرده است.

قویدل در پایان خواستار آن شد كه اقدامات وزارت رفاه در حوزه بیماران خاص با هماهنگی و اخذ نظرات كارشناسی وزارت بهداشت انجام شود؛ چرا كه این نوع اقدامات یك جانبه روند درمان را مختل كرده و اقدامات وزارت رفاه در راستای هدفمند كردن یارانه‌ها را زیر سوال می‌برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha