سلامت نیوز:معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش گفت:سیاست های دولت تدبیر و امید در معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش، جوان باوری و جوان یاوری و نه جوان هراسی و جوان غافلی است.

به گزارش ایرنا، محمود گلزاری در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان افزود: 11 شعبان در تقویم ملی روز جوان نامگذاری شده که بسیار هم مبارک است.
وی با اشاره به زندگی کوتاه حضرت علی اکبر به برخی از ویژگی های شخصیتی فرزند برومند امام حسین (ع) اشاره کرد.
گلزاری با بیان اینکه فاصله بین 15 تا 29 سالگی در کشور گروه جوان نامگذاری می شود، اظهارداشت: جوانی دوره شکوهمند و ارزنده ای است که ناتوانی دوره کودکی و فتور و وابستگی دوره میان سالی را ندارد.
وی، سلامت ، مبارزه در مقابل زور و عدالت محوری را از ویژگی های دوره جوانی برشمرد و گفت: جوانان نیرومند ترین سرمایه های جامعه هستند و ما شاهد نقش تاثیرگذار آنها در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و پس از جنگ تحمیلی هستیم. 
گلزاری ادامه داد: حدود 31.5 درصد بر اساس آخرین سرشماری جمعیت جوان داریم هرچند این مساله نگران کننده است زیرا در مقایسه با سال 85 تعداد این افراد کاهش یافته است. 
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش یادآور شد: در گروه سنی 15 تا 29 سال بیش از 30درصد جمعیت جوان هستند، برنامه های دولت یازدهم نیز در این حوزه جوان غافلی، جوان هراسی و جوان فریبی هم نیست. 
وی ادامه داد: برنامه های دولت در معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش ، جوان باوری و جوان یاوری است بنابراین باید جوانان را با همه ارزش های آنها باور کنیم .
گلزاری خاطر نشان کرد: باید باور کنیم که جوانان امروز در اردوهای زیارتی راهیان نور و نماز جمعه ها حضور دارند و در عرصه های علمی و فن آوری موفق هستند.
گلزاری با اشاره به موفقیت های جوانان کشور در عرصه های ورزشی، صحنه های بین المللی و کسب رتبه های اول جهان ادامه داد: این افراد در حوزه های نانو و علمی هم برجسته هستند بنابراین باید بحث های جدی درباره آنها صورت گیرد.
سلامت، آموزش، اشتغال، مسکن، ازدواج و تحکیم خانواده، اخلاق و معنویات از جمله مسائل مهم جوانان است که گلزاری به آنها اشاره کرد.
معاون وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر برداشتن گام های تدریجی برای دستیابی به برنامه های یاد شده در ارتباط با جوانان گفت: باید از برنامه های رعد و برقی پرهیز شود.
وی گفت: در حوزه سلامت با کمک برنامه های خوب وزارت بهداشت، به شاخص های سلامت جوانان اضافه شده و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیز برای سوء مصرف مواد، تصادفات رانندگی و اضافه وزن آنها برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.
گلزاری افزود: در برنامه ششم بودجه سال 94 در تبصره هایی برای مسکن و اشتغال جوانان فارغ التحصیل بودجه قابل توجهی در نظر گرفته شده است. 
به گفته وی، توجه به مسکن جوانان بخصوص زوج های جوان در تبصره 4 و 5 ماده 20 بودجه سال 94 دیده شده و در حوزه مشارکت های اجتماعی نیز تعداد سازمان های مردم نهاد جوانان از 197به 500 سازمان افزایش یافته است.


** پیگیر موضوع مجلس جوانان هستیم 
گلزاری اضافه کرد: برنامه ریزی هایی برای بحث مجلس جوانان شده و مطالعات آن هم صورت گرفته هر چند برای امسال امکان پدیر نیست اما در سال آینده این بحث را بطور جدی دنبال می کنیم.
وی افزود: بیش از 11 میلیون جوان مجرد در سن ازدواج در کشور وجود دارد، سن طلاق بالا رفته و میانگین سن ازدواج در همه شهرها افزایش یافته ولی در سال جاری در شورایعالی انقلاب فرهنگی شورای فرهنگی عمومی کشور به طور منظم درباره حوزه ازدواج فعالیت های صورت می گیرد.
معاون وزیر ورزش با بیان اینکه برنامه ریزی هایی با همکاری برخی دستگاه ها در زمینه کاهش طلاق و همسریابی صورت گرفته از قوه قضاییه بعنوان دستگاهی یاد کرد که در این زمینه فعال است.
گلزاری با تاکید بر موضوع تفکیک بحش جوان از بخش ورزش گفت: وزیر ورزش و دولت بر این امر توافق دارند که حوزه جوانان از ورزش تفکیک شود ، ماده واحده ای نیز دراین باره تنظیم شده است.
وی ابراز امیدواری کرد در سال آینده این تفکیک اجرایی شود و حوزه جوانان با اقتدار و ارتباط بیشتر و بودجه بهتر ماموریت خود را به انجام رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha